اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد

کاهش 15 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب کاهش 15 درصدی مصرف گاز خانگی در این استان شد.

کاهش  15 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی الله دینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نهادینه‌سازی قانون هدفمندی یارانه‌ها زمینه‌ساز اصلاح الگوی مصرف خانوار و به تبع آن رشد و توسعه شبکه‌های گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته و بخش‌های زیرساختی استان بوده است.

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را مهمترین عملکرد دولت خدمتگزار در محرومیت‌ زدایی و توزیع عادلانه رفاه دانست و افزود: اجرای این قانون منجر به کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و انتقال گاز به سایر زیرساخت های اصلی در استان شده است.

وی ادامه داد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها زمینه‌ساز گرایش واحدهای صنعتی استان به استفاده از گاز طبیعی به جای سایر فرآورده‌های میان تقطیر به دلیل دسترسی آسان، سوخت ارزان‌تر و پاک که موجب ارتقاء کیفی محصولات می‌شود، شده است به طوری‌که در مقایسه ارقام گازرسانی به صنایع استان در سال جهاداقتصادی با آمار مشابه سال قبل حکایت از رشد سه برابری در این بخش را دارد.

دینی، گازرسانی به روستاهای صعب العبور استان را از دیگر نتایج اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام و تصریح کرد: گازرسانی به مناطق روستایی با توجه به موقعیت کوهستانی این استان و مسیرهای ناهموار مستلزم اجرا و توسعه هر چه بیشتر شبکه‌های گازرسانی به این روستاها  است که در سایه تعامل و همکاری مردم فهیم و اصلاح الگوی مصرف خانوار، زمینه لازم به منظور تامین جریان مستمر تمام بخش‌های مصرف کننده استان، جلوگیری از افت فشار و انتقال گاز به سایر مناطق کم‌تر توسعه یافته فراهم شده است.

وی اظهار کرد: همگام با سیاست‌های دولت در سالی که مزین به شعار جهاداقتصادی است تلاش و مساعی کارکنان خدوم شرکت گاز در راستای خدمت رسانی به‌عنوان اصلی‌ترین مضمون عینیت بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری، روزافزون شده به طوری‌که در سال جاری حدود 674 کیلومتر شبکه گازرسانی در اقطار مختلف در سطح استان اجرا شده است.

این مقام مسئول شرکت گاز استان با اشاره به اهتمام دولت در محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های مسکن مهر از دیگر برنامه‌های اجرایی دولت در بهبود سطح زندگی قشر آسیب پذیر بوده و این شرکت همگام با سیاست‌های دولت عدالت محور گازرسانی به پروژه‌های مسکن مهر را در مهمترین اولویت های اجرایی خود قرار داده به طوری‌که تاکنون  4172  مشترک مسکن مهر در اقصی نقاط استان با اجرای شبکه گاز به متراژ حدود 74 کیلومتر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان یادآور شد: اطلاع رسانی‌های لازم و تعامل با مردم منجر به نهادینه‌سازی حفظ منابع تجدید ناپذیر به‌عنوان سرمایه اصلی کشور که نقشی استراتژیک در معادلات سیاسی بر عهده دارد، شده و این شرکت در زمینه اطلاع رسانی و ارتقاء تعاملات با مردم، برنامه‌ها و تدابیر لازم را پی‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول