اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون‌های مساجد:

ظرفیت‌های مساجد مورد استفاده قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون مالی اداری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: باید از ظرفیت‌های مساجد به شکل کامل استفاده شود.

ظرفیت‌های مساجد مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحسین آل محمد بعد از ظهر امروز در مراسم سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر 13 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور در حال فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و عقیدتی هستند.

معاون مالی اداری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: حدود 633 خانه نور که به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند در مساجد فعال هستند و 27 هزار مسجد طرح تلاوت نور در حوزه قرآنی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: در سال جاری شاهد 4 هزار و 100 کتابخانه دارای مخزن در مساجد کشور بوده‌ایم ضمن اینکه 6 هزار کتابخانه باز نیز در سطح کشور فعال هستند.

آل محمد گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های کامل مساجد راهی طولانی در پیش داریم که باید با تلاش مضاعف تمام این ظرفیت‌ها تحقق یابند.

در ادامه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس از تاسیس ۹۵۰ کانون در مساجد فارس تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد .

رضا باقری با اشاره به رشد چشمگیر تعداد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در دولت نهم و دهم گفت: استان فارس نیز در این مدت توانسته است از رشد چشم‌گیری از لحاظ کیفی و کمی برخوردار شود.

وی افزود: هم‌اینک 866 کانون فرهنگی در مساجد سراسر این استان با اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی، قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و عقیدتی زیر پوشش دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس فعالیت دارند.

باقری اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری باشند که استان فارس با جذب سهمیه اختصاص یافته از ستاد عالی و با توجه به وجود 3 هزار و 800 مسجد در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه دارای 950 کانون در مساجد می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول