اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نهبندان:

مساجد بهترین مکان برای ترویج معارف اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت نهبندان ضمن تاکید بر اینکه مساجد هرگز نباید از وجود مومنان خالی شود، گفت: مساجد بهترین مکان‌ها برای ترویج معارف اسلامی و عمل به آنها هستند.

مساجد بهترین مکان برای ترویج معارف اسلامی هستند
حجت‌الاسلام و المسلمین مصیب خزاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: امروزه زلزله‌ای بزرگ در جامعه در حال وقوع است و این زلزله خاموش همان توجه و اهتمام کم مردم به ویژه نسل جوان به مساجد و خالی گذاشتن این سنگرهای دینی و اسلامی است.
وی با بیان اینکه امروزه ملت مومن و ولایت‌مدار ایران اسلامی برای مصون ماندن از گزند توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان باید به معارف و ارزش‌های اسلامی و تقوای الهی توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از اماکن مهم و اساسی برای عمل به دستورات الهی مساجد است که مومنان هرگز نباید بگذارند این سنگرها خالی و تخریب شود.
امام جمعه موقت نهبندان از مساجد به ‌عنوان محلی برای تجمع وحدت‌آمیز امت اسلامی یاد کرد و افزود: در این اماکن مقدس بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند با حضور و مشارکت نسل جوان انجام و مورد فرهنگ‌سازی در جامعه قرار گیرد.
خزاعی ایجاد آرامش روحی، تقویت بنیه معنوی، در امان ماندن از آفات، ضمانت رزق و روزی، محفوظ ماندن از شر وسواس شیطانی و برآورده شدن حاجات دنیای انسان را از جمله آثار دنیوی توجه به مساجد عنوان کرد.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) به اهل‌بیت(ع)، پیروان و امت خویش وصیت کردند که مساجد بهترین مکان برای عمل کردن و اشاعه و ترویج ارزش‌های اسلامی و سایر امورات و برنامه‌‌های دینی است.  
امام جمعه موقت نهبندان مسجد را به‌ عنوان سنگر و دژی مستحکم و غیرقابل نفوذ در برابر با جنگ نرم و توطئه‌های دشمنان دانست و اظهار داشت: مساجد جزو اماکنی هستند که می‌توانند انسان را از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و معنوی به رشد و تعالی برسانند.
خزاعی، جنگ امروز دشمن علیه اعتقادات، اسلام و اندیشه‌های الهی را از نوع جنگ نرم عنوان کرد و گفت: دشمنان در این نبرد نابرابر و ناجوانمردانه جوانان و اصول اسلامی آنها را نشانه رفتند و با ترویج ماهواره‌ها و ابزارآلات غربی خواستار آن هستند تا نسل جوان جامعه را از مساجد دور کرده و در حباب‌های فرهنگ غربی اسیر کنند.
وی تصریح کرد: توجه به مساجد و اقامه نماز اول وقت و جماعت در خانه خداوند سبب بیمه شدن بدنه نظام و امت اسلامی می‌شود و از این‌رو می‌طلبد که آحاد مومنان به مساجد توجه ویژه داشته و این اماکن مقدس را خالی نگذارند.
امام جمعه موقت نهبندان یادآور شد: تاکنون ملت، خود را با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت به خوبی وقف دادند و جای دارد که دولت امروزه در تمامی ادارات و مدارس نماز اول وقت و برنامه‌های گرایشی نسل جوان به مساجد را با جدیت خاصی پیگیری و مورد اجرا قرار دهد.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول