اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

معارف اسلامی را با بهره‌مندی از فناوری روز منتشر کنیم

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید معارف اسلامی را با بهره‌مندی از فناوری روز منتشر کنیم.

معارف اسلامی را با بهره‌مندی از فناوری روز منتشر کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مراسم معارفه حمزه واقعی که پیش از این سردبیر روزنامه قدس بود، به عنوان مدیرمسئول جدید موسسه فرهنگی قدس با حضور سید احمد علوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار و حکم وی ابلاغ شد.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه تأسیس روزنامه قدس از جمله اقدامات فرهنگی بسیار مناسب و با توجه به نیاز روز جامعه بود، گفت: زمانی که رونق کار روزنامه‌نگاری به این وسعت نبود، انتشار روزنامه قدس با یک هدف بسیار عالی و اهتمام خاص تولیت عظمی آغاز شد و امروز روزنامه قدس به عنوان یک رسانه در خدمت نظام و ارزش‌های اسلامی فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی در خصوص روزنامه قدس به عنوان ارکان نظام اسلامی بیان کرد: روزنامه قدس از اهمیت، نقش و جایگاه ویژه‌ای در ارتقای سطح افکار عمومی و صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی برخوردار است.
علوی در ادامه با استناد به توصیه‌های تولیت آستان قدس رضوی، تربیت انسان‌ها و جذبشان به سمت ارزش‌ها را از تکالیف روزنامه قدس برشمرد و افزود: روزنامه قدس در نگاه و قضاوت تمام جریان‌های دوست و دشمن بایستی نماینده یک تفکر ارزشی وابسته به نظام باشد که در جهت اصول و ارزش‌های نظام ولایی حرکت کند و هرگز برای رسیدن به بازاری گرم و جذب افکار عمومی، به شیوه‌های غلط متوسل نشود.
وی افزود: گرچه آستان قدس رضوی به شمارگان بالا در بحث انتشار روزنامه اهمیت می‌دهد اما قطعا این امر در صورتی اهمیت دارد که در خدمت ارزش‌ها و اصول باشد و به رشته‌هایی بپردازد که اسلام جهت اثبات عقاید خود بدان‌ها نیازمند است.
وی توجه به سوژه‌یابی موثر و مناسب و سرمایه‌گذاری در تربیت فکری نوجوانان و جوانان، به‌ کارگیری افراد توانمند، جهت‌گیری مشخص در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری و ... و ارائه خبرهای نو و بکر را از دیگر محورهای مدنظر آیت‌الله واعظ‌طبسی از انتشار روزنامه قدس بیان کرد که باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جهان امروز در زمینه فضای سایبر و رسانه‌های الکترونیک سرمایه‌گذاری وسیعی کرده است، اظهار داشت: امروز اغلب فضای مجازی در دست دنیای استکباری است و به ‌نوعی آنها فضا را در بحث ارتباطات مجازی و اینترنت قبضه کرده‌اند و اهداف فرهنگی و تبلیغی خود را در دورترین نقاط دنیا منتشر می‌کنند.
وی افزود: جهان اسلام متأسفانه تاکنون از این امکان کمتر بهره‌مند شده و باید تلاش کنیم با استفاده از فناوری روز و فضای مجازی معارف اسلامی را در جهان منتشر کنیم.
وی ضمن قدردانی از زحمات غلامرضا قلندریان که در 9 سال اخیر در سمت مدیر مسئولی روزنامه قدس خدمت کرده است، گفت: روزنامه‌نگاری انصافا خیلی وقت‌ و تلاش می‌خواهد و یکی از کارهای پرتنش فرهنگی است که هر روز باید در رابطه با شرایط دنیا، منطقه و کشور تحلیل داشت.
وی افزود: انتخاب تیترها، عناوین و اخبار مناسب، جذاب و صحیح که به دور از مکر و فریب و تهمت و افترا باشد نیز کار ویژه‌ای است که هم مدیریت و هم تمام سرویس‌های روزنامه باید برای آن تلاش کنند. 
علوی از حمزه واقعی هم به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه پژوهش و روزنامه‌نگاری فعال بوده است و با مسائل روزنامه و مسائل فرهنگی آشناست یاد و برای وی در سمت جدید با نصب‌العین قرار دادن توصیه‌ها و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی، آرزوی موفقیت کرد.
در این دیدار آقایان قلندریان و واقعی نیز در سخنانی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند که مدیر مسئول روزنامه قدس گفت: تلاش خواهیم کرد روزنامه قدس نزد مخاطبان به عنوان روزنامه‌ای متمایز در جهت ارتقای بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شناخته شود و باید کاری کنیم که مردم خود را در روزنامه ببینند و جذب آن شوند.
در پایان قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حکم مدیر مسئولی روزنامه قدس را به حمزه واقعی اعطا کرد تا در آغاز بیست و پنجمین سال فعالیت، سکان هدایت این رسانه را بر عهده بگیرد.
انتهای پیام/آ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول