اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

افزایش 420 درصدی اعتبار منابع آبی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و فنی ‌مهندسی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش 420 درصدی منابع آبی برای امور بخش زیرساخت‌های کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد.

افزایش 420 درصدی اعتبار منابع آبی گیلان

 احمد زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه امسال میزان اعتبار منابع آبی گیلان حدود 4 برابر نسبت به سال گذشته شده است اظهار داشت: این اعتبار 420 درصد افزایش یافته است.

وی اعتبار تخصیص یافته را برای امور بخش زیرساخت‌های کشاورزی گیلان دانست و تصریح کرد: سال گذشته حدود 26 میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی و ملی در اختیار منابع آبی استان قرار گرفته بود و امسال این اعتبار بالغ بر 80 میلیارد تومان شده است.

این مسئول افزایش اعتبار منابع آبی استان را نشانه عزم جدی دولت برای زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان دانست و افزود: منابع آب از مهم‌ترین امور زیرساخت‌های بخش کشاورزی است که دولت در این راستا عزم خود را جزم کرده است.

وی به طرح‌هایی که با این میزان اعتبار اجرا می‌شود اشاره کرد و یادآور شد: امسال حدود 10 هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی گیلان تجهیز و نوسازی می‌شوند.

زارع ادامه داد: همچنین بالغ بر 400 کیلومتر شبکه‌های فرعی و حدود 3 هزار و 300 هکتار اراضی زیرپوشش منابع آبی و 2 هزار هکتار در سیستم آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرند.

وی انتقال آب را از دیگر کارهای منابع آبی استان ذکر کرد و بیان داشت: اجرای حدود 123 کیلومتر درباره انتقال آب با لوله از جمله وظایف ما در بخش مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر آب و خاک و فنی‌مهندسی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تصریح بر اینکه اعتبارات مذکور در بخش زیرساخت‌های کشاورزی هدفمند می‌شوند ابراز داشت: این اعتبار در قالب منابع توسعه‌ای برای اراضی‌های کشاورزی استان هزینه می‌شود و اجرای طرح‌های مذکور راندمان آب را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم اراضی بیشتری در گیلان زیرپوشش مدیریت منابع آب قرار دهیم خاطر نشان کرد: در قبال طرح‌های کوچک تامین آب می‌توانیم گام‌های اساسی بر‌داریم و این امر موجب می‌شود میزان بهره‌وری کشاورزی بیشتر شود و تولید در واحد سطح هکتار افزایش یابد.

زارع، افزود: با میزان آب کمتر و بهره‌وری بیشتر در واقع به اهداف قانون هدفمندی یارانه‌ها بهینه عمل می‌کنیم و می‌توانیم با انرژی کمتر تولید بیشتر داشته باشیم.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول