اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران خواستار شد

همت ویژه ادارات گچساران در خدمات‌رسانی به زائران بی‌بی حکمیه(س)

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران گفت: ادارات و نهادهای گچساران باید همت و همکاری ویژه‌ای در خدمات‌رسانی به زائران مرقد بی‌بی حکمیه خاتون(س) داشته باشند.

همت ویژه ادارات گچساران در خدمات‌رسانی به زائران بی‌بی حکمیه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید مرتضی سجادپور سه‌شنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان که به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به زائران مرقد مطهر بی‌بی‌ حکیمه خاتون(س) فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان ادارات و نهادهای گچساران باید به طور ویژه به زائران حرم بی‌بی حکیمه خاتون(س) خدمات‌رسانی داشته باشند.

* تسریع در تعمیر منبع بتنی آب مرقد بی‌بی حکیمه خاتون(س) توسط شرکت نفت ضرورت دارد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران ابراز داشت: برخی از قسمت‌هایی از جاده مرقد بی‌بی حکیمه خاتون(س) که در بارندگی‌های اخیر تخریب شده است، باید توسط شرکت نفت و اداره راه و ترابری گچساران به فوریت بهسازی و مرمت شود.

سجادپور با تأکید بر بازگشایی جاده اصلی گچساران به بی‌بی‌حکیمه که توسط اداره راه و ترابری در دست تعمیر است، گفت: برخی دوراهی‌ها و سه‌راهی‌های مسیر نیز فاقد علایم راهنمایی و رانندگی و علایم هشدار‌دهنده هستند که باید برای راهنمایی زائران، این علایم نصب شود.

وی تصریح کرد: اداره برق گچساران باید نسبت به روشنایی مسیر مرقد کاکا‌ مبارک(ع) به بی‌بی حکیمه خاتون(س) اقدام کند.

سجادپور با تأکید بر تعمیر نشتی آب منبع بتنی آب و تکمیل لوله‌کشی از این منبع توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بیان داشت: برای تأمین آب شرب این حرم اداره امور عشایر یک دستگاه تانکر سیار برای حمل آب شرب و یک مخزن آب ثابت در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه گچساران قرار دهند.

* نظارت بر قیمت اجناس در حرم بی‌بی حکیمه(س) مورد توجه قرار گیرد

معاون فرماندار گچساران یادآور شد: بالا رفتن میزان ترافیک و پارک خودرو‌ها از جمله مشکلاتی بوده که در ایام نوروز برای زائران این بقعه مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

سجادپور تصریح کرد: ادارات راه و ترابری، شرکت نفت، نیروی انتظامی و پلیس راه با هماهنگی و ارائه راهکارهای لازم موارد را بررسی و نسبت به رفع این مشکلات هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی بر لزوم استقرار روحانی در مرقد کاکا مبارک(ع) و بی‌بی حکیمه خاتون(س) تأکید کرد و افزود: استقرار روحانی برای انجام فرایض دینی و مذهبی و پاسخ به سؤالات شرعی زائران در حرم در طول ایام نوروز باید مورد توجه قرار گیرد و اداره اوقاف با هماهنگی سازمان تبلیغات گچساران، مقدمات حضور این روحانیون را فراهم سازد.

سجادپور ادامه داد: برای اسکان بهتر و رفاه حال زائران حرم بی‌بی حکیمه خاتون(س)، اداره آموزش و پرورش و میراث فرهنگی اردوگاه‌های خود را فعال کرده و اقدامات لازم را در زمینه اسکان زائران انجام دهند.

به گزارش فارس، نظارت و کنترل دائم قیمت اجناس در حرم مطهر توسط اداره بازرگانی، کاشت درخت در کنار مسیر جاده نزدیک به حرم توسط اداره منابع طبیعی، پاکسازی و تمیز کردن حرم و اطراف حرم و سکونت‌گاه‌ها برای اسکان زائران، استقرار پزشک و اکیپ پزشکی و اورژانس بین‌راهی و نظارت بر وضعیت بهداشتی مغازه‌های کنار حرم توسط شبکه بهداشت و درمان، رفع مشکلات کابل نوری تلفن همراه و تعمیر تلفن‌های کارتی حرم توسط اداره مخابرات از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول