اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس:

اطلاعات کتابداران به‌روز باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: کتابداران برای موفقیت در برنامه‌های خود باید اطلاعات به‌روز داشته باشند.

اطلاعات کتابداران به‌روز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صغری بابایی بعد از ظهر امروز در دوره آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی کتابداران کتابخانه‌های عمومی روستایی این استان با تاکید بر اهمیت شغل کتابداری و نقش کتابدار در فراهم کردن بستر مناسب رشد فرهنگی و علمی اظهار داشت: با توجه به عصر انفجار اطلاعات و کم بودن فرصت زمانی، کتابداران ما باید همواره با مسائل روز همسو باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این مطلب که اطلاعات کتابدار باید به‌روز باشد، خاطرنشان کرد: کتابدار نباید خود را فقط به انجام دادن یک‌سری کارها مانند امانت دادن کتاب و از این قبیل محدود کند.

بابایی بیان داشت: کتابدار نباید تنها یک کتابدار صرف باقی بماند، بلکه وظیفه آگاهی بخشی و ایجاد و فراهم کردن فضای مطالعه مفید را نیز بر عهده دارد.

به گزار فارس، کتابداران در این دوره آموزشی با سرفصل‌های آموزشی از جمله، آماده‌سازی منابع اطلاعاتی، آمار و اطلاعات تحت وب، منابع اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی، آشنایی با نرم‌افزارهای مدیریت کتابخانه و نشریات نمایه، فهرست‌نویسی و رده‌بندی و وجین مجموعه و برگزاری آزمون مباحث مطرح شده آشنا شدند.

این دوره آموزشی بر اساس طرح فرهنگی آموزش تخصصی کتابداران کتابخانه‌های روستایی مصوبه کارگروه فرهنگی استان فارس صورت گرفت و هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی روستایی تامین می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول