اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران:

جهاد علمی ایران جهش خیره‌کننده در جهان دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران گفت: جهاد علمی ایران جهش خیره‌کننده در جهان دارد.

جهاد علمی ایران جهش خیره‌کننده در جهان دارد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد جعفری صمیمی ظهر امروز در همایش جهاد اقتصادی که در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه جهاد علمی ایران، جهش خیره‌کننده در جهان دارد، بیان داشت: جایگاه علمی ایران در چند سال اخیر در دنیا بی‌نظیر بوده است.

جعفری صمیمی تصریح کرد: جهش در تولید علمی ایران و به دست‌آوردن بالاترین نرخ رشد در جهان نشأت گرفته از توانایی و پشتکار جوانان، دانشمندان و دانشجویان ایران اسلامی است.

رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران در ادامه سخنان خود درباره اهداف برگزاری همایش جهاد اقتصادی عنوان کرد: تبیین مفهوم جهاد اقتصادی، بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازهای اقتصاد برای جهاد اقتصادی، بررسی جایگاه علمی اقتصاد ایران، بهره‌گیری از مطالعات علمی برای دستیابی به رشد و پیشرفت اقتصادی و ترغیب پژوهشگران برای جهاد علمی و تولید دانش پایه و بومی‌سازی و علوم میان رشته‌ای از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش بوده است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حسین حسینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران درباره تعابیر اقتصاد در دنیا گفت: در دنیا سه نوع نگرش در باب اقتصاد وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از این نگرش‌ها چنین است که در مسائل اقتصادی اصل خود فرد است و آنچه که منفعت افراد اقتضاء می‌کند تا کار و تلاش کنند، منفعت خود شخص است.

حسینی خاطرنشان کرد: در نگرش بعدی اصل را به اجتماع می‌دهند و در نگرش سوم که مورد توجه اسلام است، این است که اسلام هیچ یک از این دو نگرش را به تمام قید و شرایط در آن نمی‌پذیرد، بلکه بین الامر را قبول دارد، بدان معنا که در اقتصاد بخشی را به صورت منفعت شخصی و بخشی را به صورت منفعت جامعه باید در نظر گرفت.

این مسئول گفت: از نظر اسلام کسی که تلاش می‌کند برای جامعه و خانواده خود، همانند کسی است که در راه اسلام ایثار و جهاد می‌کند.

همچنین مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران نیز در ادامه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این همایش علمی که عنوان ملی نیز به خود گرفته است، از جمله وظایفی بود که برعهده بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران به عنوان کهن‌ترین دانشگاه استان قرار گرفته بود.

ولی‌الله مدانلو با بیان اینکه تولید علم به دو نهاد حوزه و دانشگاه مربوط می‌شود، تصریح کرد: هر حرکتی اگر معنای علمی نداشته باشد به سرانجام نخواهد رسید و یکی از اهداف بسیج دانشجویی استان، ارتباط بین دانشگاه و بخش‌های مختلف جامعه است.

مدانلو درباره علم نیکو اذعان داشت: علمی نیکو است که برای بشر منفعت به دنبال داشته باشد و بتواند بشر را هدایت و به سر منزل مقصود و در جوار خداوند قرار دادن برساند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول