اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

ردیف اعتباری مستقل برای جنگل فندقلو مشخص شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در سال جاری در کشور ردیف اعتباری مستقلی برای حفظ، توسعه و صیانت از جنگل‌های فندقلو مصوب شد.

ردیف اعتباری مستقل برای جنگل فندقلو مشخص شد

نایب‌علی رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: فندقلو به عنوان نگین طبیعی استان اردبیل ظرفیت مناسبی را هم از نظر بافت ژنتیکی و هم از نظر گردشگری دارد که تامین اعتبار و گشایش اعتبار برای تغذیه آن ضروری به نظر می‌رسید.

وی تصریح کرد: در سال جاری جنگل فندقلو توانست ردیف اعتباری مستقلی را در راستای توسعه به خود اختصاص دهد و با مدیریت مناسب توانستیم با گشایش این ردیف اعتباری اعتبار ملی را برای آن دریافت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: 500 میلیون تومان قول دریافت اعتبار ملی را در این بخش گرفتیم اما در حال حاضر با تخصیص 204 میلیون تومان توانستیم 114 میلیون تومان را در راستای توسعه، حفظ و نگهداری منطقه فندقلو اخذ و هزینه کنیم.

رحیمی  فرا‌رسیدن هفته منابع طبیعی را تبریک گفت و افزود: امسال 70 هزار اصله نهال رایگان بین مردم توزیع و علاوه بر آن 500 اصله نهال نیز به صورت یارانه‌ای در رابطه با توسعه منابع طبیعی در شهرک‌های صنعتی و مناطق توزیع خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه منابع طبیعی استان توانسته است ظرفیت‌های استان را معرفی و معین کند خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه‌های مناسب در حوزه منابع طبیعی گام‌هایی را در راستای احیا، حفظ و نگهداری آن برمی‌داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرا و افتتاح 46 بند تاخیری تا پایان سال مالی در بخش منابع طبیعی خبر داد و بیان داشت: علاوه بر آن برای اولین بار چهار سد زیر‌مینی نیز در استان اجرا خواهیم کرد.

رحیمی با یادآوری اعتبارات منابع طبیعی استان ادامه داد: امسال اعتبارات منابع طبیعی در بخش ملی 18 درصد و در بخش استانی 24 درصد رشد را شاهد بود.

این مسئول افزایش اعتبارات را نشانگر تحقق دو هدف منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: با افزایش اعتبارات نشان دادیم اولاً ظرفیت برای جذب آن ایجاد شده است و دوم اینکه سیستم فعال و پویا است و افزایش اعتبار نیز از همین جهت صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از احداث 164 بند تاخیری رسوب‌گیری و تور سنگی در استان نیز خبر داد و افزود:‌ کنترل 203 میلیون متر‌مکعب رسوب در استان توسط منابع طبیعی انجام شده است.

رحیمی با یادآوری ساخت چهار سد زیر‌زمینی در استان را تصریح کرد: دو مورد در شهرستان نمین و منطقه پیله‌رود و دو مورد نیز در حوزه آبخیز سامبور‌چای انگوت گرمی و در روستای قره‌خان‌بیگلو با هزینه 380 میلیون تومان اجرایی می‌کنیم.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس مزایای ایجاد سد‌های زیر‌زمینی را یادآور شد و اظهار داشت: از آنجایی که رود‌خانه‌های ما فصلی است و تنها شش ماه قابل استفاده می‌باشد آبرفت‌های رودخانه‌ای و آب‌های سطحی زمین که منابعی غنی هستند به دلیل عدم تبخیر در این سد‌ها ذخیره شده و در مواقع نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول