اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس هشتم

دوران فطرت فرش‌ دست‌باف ایرانی باید تبدیل به زمان قدرت شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی‌های جامع دوران فطرت فرش دست‌باف ایرانی باید تبدیل به زمان قدرت شود.

دوران فطرت فرش‌ دست‌باف ایرانی باید تبدیل به زمان قدرت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عفت شریعتی‌کوهبنانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فرش به عنوان یک کالای تمدن‌آفرین برای تمام ایرانیان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولان امر نگاه ویژه‌ای به فرش داشته باشند، تصریح کرد: در این صورت شاهد وقوع اتفاقات بسیار خوب در این عرصه خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مشهد شاهد تقویت و احیای صنعت مهم تولید فرش هستیم.

وی فرش را یکی از کالاهای استراتژیک برای ایرانیان دانست و افزود: در حال حاضر نام فرش ایرانی بر تارک فرش‌های جهانی می‌درخشد.

شریعتی اظهار داشت: هنرمندانی که تصاویر بدیع را با هنر خود بر روی تار و پود فرش‌های دست‌باف به یادگار می‌گذراند در ردیف اساتید هنر در کشور به حساب می‌آیند.

وی تصریح کرد: نهالی که در سال 57 با دست امام راحل به نام آزادگی کاشته شد امروز با درایت مقام معظم رهبری به درخت تنومندی تبدیل شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس هشتم شورای اسلامی تأکید کرد: در زمان طاغوت صنعت فرش رو به نابودی بود و در این راستا قالی‌بافان کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود.

وی تأکید کرد: با این حال در حال حاضر به برکت نظام ‌اسلامی با وجود تمام فرازها و فرودها صنعت فرش ایران به یک صنعت شکوفا تبدیل شده است.

شریعتی به اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این اصل می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور باشد که باید به آن توجه بسیار ویژه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی طلایه‌دار در زمینه خصوصی‌سازی است، خاطرنشان کرد: امروز کارگران و کارفرمایان در ابعاد مختلف با یک هماهنگی و همکاری مناسب اقدام به فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید برای چشم‌انداز 20 ساله نظام در مقوله تولید فرش دست‌باف نیز کارهای زیادی را انجام داد.

وی افزود: با این گونه اقدامات صنعت فرش کشور سیر صعودی خود را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول