اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه:

کتاب اطلس نبردهای رسول خدا (ص) چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه از چاپ کتاب اطلس نبردهای رسول خدا(ص) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب اطلس نبردهای رسول خدا (ص) چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تاسیس موسسه اطلس تاریخ شیعه در سال 82 اظهار داشت: این موسسه به منظور شناساندن مذهب شیعه با ارائه آثاری مرتبط با مکتب اهل بیت(ع) و شیعیان به فعالیت مشغول است.

وی با اشاره به تدوین کتاب اطلس تاریخ اسلام گفت: این کتاب در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده و مطالب آن به بازگویی تاریخ اسلام، فضای نزول قرآن و روایات می‌پردازد.

رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه خاطرنشان کرد: کتاب شهدای عصر پیامبر اکرم(ص) از دیگر آثار تدوین شده موسسه اطلس تاریخ شیعه بوده و مشخصات 371 شهید از شهدای دوران پیامبر اکرم (ص) در این کتاب گردآوری شده که علاوه بر متن، شامل تصویری از نحوه و مکان نبرد این شهیدان است.

وی کتاب احکام مصور را از دیگر آثار موسسه اطلس تاریخ شیعه ذکر کرد و گفت: از احکام رساله هفت مرجع در تدوین این کتاب استفاده شده و 4 هزار استفتا را در بر می‌گیرد.

بنایی از چاپ کتاب اطلس نبردهای رسول خدا(ص) خبر داد و افزود: این کتاب به سفارش موسسه دایره المعارف بزرگ غدیر تدوین شده و بناست در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده رونمایی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کتاب شامل 83 غزوه و سریه و 150 نقشه مسیرهای نبرد رسول خدا(ص) است.

رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه عنوان کرد: کتاب اطلس نبردهای رسول خدا (ص) در 600 صفحه متن اصلی و قطع رحلی از سوی سازمان نیروهای مسلح منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: بسیاری از گزاره‌های تاریخی مکانی پیامبر اکرم (ص) به طور دقیق در این کتاب روشن می‌شود و مورخان می‌توانند از این کتاب استفاده‌های تحقیقی مختلف داشته باشند.

بنایی تصریح کرد: الگوهای رسول خدا(ص) برای طی مسیرها و مکان‌هایی که توقف داشته‌اند می‌تواند در استنباط مسائل فقها گویا بوده و کمک شایانی به آنها داشته باشد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول