اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

کتاب منتخب قطعات نستعلیق گنجینه آستان قدس چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: کتاب منتخب قطعات نستعلیق شاهکارهای هنری گنجینه آستان قدس رضوی توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تا پایان سال جاری به چاپ می‌رسد.

کتاب منتخب قطعات نستعلیق گنجینه آستان قدس چاپ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این کتاب شامل قطعاتی از مرقعات موجود در گنجینه کتابخانه آستان قدس رضوی است که مجموعه‌ای از قطعات خوشنویسی، نگارگری، نقاشی و تذهیب را شامل می‌شود.

قطعات موجود در این کتاب که با شمارگان 3 هزار جلد به چاپ می‌رسد به صورت مجزا انتخاب شده و نویسنده و شکل خط آن‌ها با هم متفاوت است.

مرقع مورد استفاده در این کتاب دارای 258 قطعه شامل خوشنویسی به خط‌ های مختلف است که قطعات خط نستعلیق آن در این کتاب آمده است، تعدادی از قطعات و تابلوهای نفیس منتخب گنجینه آستان قدس رضوی نیز در پایان این کتاب قرار گرفته است.

در بخشی از این کتاب که نوشته مسعود عرفانیان آمده است به اثر خوشنویسان قرن دهم هجری از جمله مثل هروی و میرعماد اشاره شده است.

چاپ و احیا کتب نفیس و منحصر به فرد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی که به دلیل مسایل حفاظتی در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد از جمله فعالیت‌های موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول