اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر اسفند ماه

نخستین دانشگاه مشاور املاک راه‏اندازی می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور از راه‏اندازی نخستین دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک در انتهای اسفند ماه سال 90 خبر داد.

نخستین دانشگاه مشاور املاک راه‏اندازی می‏شود

مصطفی قلی‏خسروی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این مهم در راستای اطاعات از منویات مقام عظمای ولایت در سال جهاد اقتصادی صورت می‏گیرد.

وی ادامه داد: گشایش و راه‏اندازی این واحد دانشگاهی حرکتی رو به جلو جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی واحدهای مشاوران املاک کشور محسوب می‏شود.

قلی‏خسروی با تاکید بر ورود علم به صنعت مشاوره املاک خاطرنشان کرد: دانش با ورود خود به هر عرصه‏ای مزایای مثبت بسیاری را نیز به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور تصریح کرد: این مهم در خصوص مسائل حقوقی بیش از سایر حوزه‏های علمی می‏تواند کارگشای مشاوران املاک کشور قلمداد شود.

 

* افتتاح 20 هزار واحد مسکن مهر در خرداد 91

وی از تحویل 20 هزار واحد مسکن مهر در خرداد ماه 91 خبر داد و افزود: خوشبختانه در بهمن‏ ماه 90 نزدیک به 20 هزار واحد مسکونی طرح‏های مسکن مهر تحویل متقاضیان شد.

قلی‏خسروی تصریح کرد: در ادامه این روند رو به رشد، نزدیک به 20 هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز در خرداد ماه 91 به مردم تحویل داده می‏شود.

 

* روند افزایش اجاره‏بها منطقی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور میزان افزایش اجاره‏بهای اخیر را منطقی ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شرایط تحریم و تغییر در نرخ ارز و طلا، میزان اجاره‏بهای منازل با جهشی غیرمنطقی مواجه نبوده و روندی معقول را طی می‏کند.

وی در تشریح نسبت مستقیم کاهش سود بانکی و افزایش اجاره‏بهای مسکن خاطرنشان کرد: در پی کاهش سود بانکی، از سویی تقاضا برای رهن واحدهای مسکونی کاهش یافت و از سوی دیگر روند معاملات به سمت و سوی اجاره‏بها سوق پیدا کرد.

قلی‏خسروی ادامه داد: از این رو، مجموعه اتحادیه املاک کشور با مساعدت شخص وزیر و دیگر مسئولان مرتبط با کارگروه اجاره‏بهای واحدهای مسکونی به حول قوه الهی تا پایان سال 91 بخش عمده‏ای از مشکلات موجود در این زمینه را رفع می‏کند.

انتهای خبر/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول