اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی

اجرای پروژه کمربند سبز اهواز آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی پروژه کمربند سبز اهواز کلنگ زنی شد.

اجرای پروژه کمربند سبز اهواز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز شهردار اهواز عصر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه کمربند سبز گفت: بر اساس مطالعات کمربند سبز اهواز شامل ۷ هزار هکتار است.

منصور کتانباف افزود: در اوایل سال آینده خط آبرسانی به کمربند سبز اهواز به طول ۲ کیلومتر اجرا می‌شود و آب این طرح را تامین می‌کند که به این ترتیب مشکل آبرسانی کمربند سبز حل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در احداث فضای سبز اظهار داشت: با فعالیت‌های امسال ۱۲۰ هکتار به فضای سبز شهری اهواز اضافه می‌شود که شامل احداث فضای سبز ساحلی حاشیه کارون و پارک‌های محله‌ای است.

کتانباف خاطرنشان کرد: اجرای کمربند سبز اهواز با معارضانی روبه رو بود که با همکاری استاندار و فرماندار برطرف شده است.

شهردار اهواز همچنین شرایط اقلیمی اهواز و تاثیر کمربند سبز در کاهش گرد و غبار و تعدیل هوای اهواز را یادآور شد و پیشنهاد کرد که کارگروهی برای سرعت بخشیدن به اجرای کمربند سبز اهواز تشکیل شود.

به گفته وی، ‌ با توجه به توسعه بی‌رویه و غیرمجاز شهر اهواز احداث کمربند سبز در این زمینه نیز می‌تواند موثر باشد.

بر اساس مطالعات اجرای طرح کمربند فضای سبز اهواز، ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. هدف طرح کمربند سبز اهواز به مساحت ۷ هزار هکتار، کاهش آلودگی تاسیسات صنعتی به وسیله تصفیه کردن گاز‌ها و بخارهای سمی، توسعه فضای سبز، تعادل در درجه حرارت شهر، پاکسازی هوا و در ‌‌نهایت جلوگیری از نفوذ طوفان‌های گرد و غبار به شهر است. طرح توسعه کمربند سبز در شرق و غرب شهر اهواز در شعاع حدود پنج کیلومتری محدوده توسعه شهر اهواز و در مجاورت جاده کمربندی جدید شرقی و غربی این شهر با عرض باند یک هزار متر در نظر گرفته شده است.

مسیر قبلی کمربند فضای سبز اهواز به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده در مسیر توسعه شهر اهواز قرار گرفته و اکثر قسمت‌های آن ساخت و ساز شده است، ‌ به همین دلیل با توجه به توسعه شهر اهواز و امکان اجرا‌ و بهره‌برداری در شرق و غرب اهواز و استفاده از جاده کمربندی به عنوان جاده دسترسی، نگهداری و اجرای کمربند سبز تحقق آن با سهولت بیشتر می‌سر می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول