اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی

طرح کمربند سبز امنیتی نهبندان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و تنی چند از مسئولان شهرستانی و استانی پروژه کمربند سبز امنیتی نهبندان افتتاح شد.

طرح کمربند سبز امنیتی نهبندان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی شامگاه سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح کمربند سبز امنیتی در منطقه گرم تمام‌ده نهبندان اظهار داشت: در این پروژه میزان 273 هکتار زمین برای اجرای عملیات تسطیح، یکپارچه‌سازی و تجهیز به افراد متقاضی واگذار شده است.

غلامرضا هادربادی با بیان اینکه این طرح در قالب دو فاز اجرایی شده و می‌شود، تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته تاکنون برای این دو فاز مبلغ 985 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در فاز نخست این پروژه میزان 180 هکتار از این اراضی تسطیح، تجهیز و یکپارچه‌سازی شدند که در این راستا اعتباری بالغ بر 695 میلیون تومان صرف شده و تعداد یک ‌هزار نفر اشتغال‌زایی را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فاز نخست این طرح از آذرماه سال گذشته آغاز و هم‌اکنون به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برای پروژه کمربند سبز امنیتی نهبندان نیز 7 کیلومتر جاده بین مزارع، 14.5 کیلومتر لوله‌گذاری هیدروفیکس و 14 کیلومتر دایک حفاظتی انجام شده است.

هادربادی از حفر پنج حلقه چاه کشاورزی در این پروژه خبر داد و گفت: با توجه به اجرای این طرح مهم در این منطقه مالکین چاه‌های کشاورزی شخصی نیز تمایل زیادی برای تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی خویش پیدا کردند.

وی استقرار مردم و جلوگیری از مهاجرت آنها از این منطقه مرزی و تولید اشتغال را از عمده اهداف اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه در این منطقه مرزی شیب آب به سمت کشور افغانستان است، می‌توانیم با حفر چاه‌های کشاورزی علاوه بر رونق دادن کشاورزی و دامپروری در این شهرستان نیز از منابع آبی موجود در این منطقه به خوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مدیریت کشت، بهره‌وری بیشتر از نیروی انسانی و تولید اشتغال بیشتر، سهولت در بکارگیری ماشین‌آلات کشاورزی و افزایش عملکرد تولید را از مزایای مهم اجرای طرح تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی عنوان کرد.

هادربادی یادآور شد: با توجه به بادهای 120 روزه در نهبندان و برای حفظ و حراست از آب و خاک کشاورزی این منطقه باید پروژه‌های تسطیح و یکپارچه‌سازی را در این شهرستان انجام دهیم.

وی از تسطیح و یکپارچه‌سازی میزان 10 هزار و 700 هکتار از اراضی و زمین‌های کشاورزی استان از ابتدای دولت نهم تاکنون خبر داد و افزود: برای این میزان زمین کشاورزی تسطیح و یکپارچه‌سازی شده استان نیز مبلغ 16 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح توسط افراد بومی منطقه و باقی ماندن مردم در این منطقه و حراست از مرزها از مزایای این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول