اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جمعی از دانشجویان‌

جشنواره خیریه غذا در دانشگاه ‌امام خمینی قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و با حمایت معاونت فرهنگی این دانشگاه جشنواره خیریه غذا برگزار شد.

جشنواره خیریه غذا در دانشگاه ‌امام خمینی قزوین برگزار شد

مسئول برگزاری این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: جشنواره غذا برای نخستین بار در این دانشگاه از سوی کانون خیریه باران اجرا شد که درآمد حاصل از آن در آستانه فرا رسیدن سال نو صرف کمک به خانواده‌های نیازمند شهر می‌شود.

نرگس زمانی‌مقدم گفت: پس از ارسال دعوتنامه شرکت در این برنامه برای استادان، کارمندان دانشگاه و دعوت از دانشجویان، افراد علاقمند با تهیه غذاهای سنتی، انواع سالاد، ترشی، ژله و سایر خوراکی‌ها، برای فروش آنها در دانشکده علوم پایه دانشگاه حضور یافته و غذاها را به حاضران عرضه کردند.

زمانی افزود: در سال گذشته نظیر همین جشنواره از سوی یکی دیگر از کانون‌های خیریه در همین دانشگاه برگزار شد اما امسال استقبال دانشگاهیان در مقایسه با سال قبل تا حد زیادی افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون باران را دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه امام خمینی تشکیل می‌دهند بیان کرد: این کانون در هر ماه برای 10 خانواده نیازمند تحت‌نظر خود کیسه‌های غذا تهیه می‌کند که با توجه به نزدیکی عید نوروز، از محل درآمد جشنواره غذا این کیسه‌ها غنی‌تر می‌شوند.

این عضو کانون خیریه باران همه افراد جامعه و به ویژه دانشجویان را به واسطه اثرگذاری آنان، نسبت به قشر محروم مسئول دانست و اذعان کرد: هدف این کانون توجه به موارد فرهنگی و آموزشی خانواده‌های نیازمند در کنار پرداختن به مسائل مادی آنان است.

زمانی اجرای طرح تدریس عشق را در ترم گذشته برای چهارمین ترم متوالی از جمله برنامه‌های اجرا شده از سوی این کانون ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح با ثبت‌نام دانشجویان علاقمند به تعداد بیش از 70 نفر، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از خانواده‌های نیازمند شهر به مدت دو هفته قبل از آغاز امتحانات مدارس تحت آموزش رایگان دروس خود قرار گرفتند.

وی به برگزاری جشن کارنامه برای دانش‌آموزان تحت تعلیم در این طرح در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی اشاره و خاطر نشان کرد: در جشن کارنامه دانش‌آموزانی که پس از گذراندن دوره‌های طرح تدریس عشق در دروس مشکل‌دار خود پیشرفت تحصیلی داشتند با اهدای جایزه و سفر به مکان‌های تفریحی شهر مورد تشویق قرار گرفتند.

این دانشجوی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی با یادآوری اینکه نظیر همین برنامه برای دانش‌آموزان متوسطه در سالن اجتماعات دانشگاه و با حضور دانش‌آموزان، والدین آنان و استادان این دانشگاه برگزار می‌شود بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه علاوه بر تشویق دانش‌آموزان ممتاز و نیازمند، جذب حامیان مالی برای خانواده‌های نیازمند است تا از طریق برقراری ارتباط میان خانواده‌ها و حامیان توسط رابطان کانون باران، هر یک از خانواده‌ها برای مدتی معین مورد حمایت قرار گیرند.

زمانی بازدید از کودکان سرطانی بستری در بیمارستان و نیز مرکز توانبخشی کودکان کم‌توان ذهنی را از برنامه‌های آینده این کانون عنوان کرد.

انتهای پیام/‌ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول