اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

کاشت و توزیع 88 هزار اصله نهال در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار و هفته منابع طبیعی، تعداد 88 هزار اصله نهال در جنوب شرق تهران کاشته و یا بین شهروندان توزیع می‌شود.

کاشت و توزیع 88 هزار اصله نهال در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 15، مجتبی یزدانی از کاشت و توزیع 88 هزار اصله نهال در جنوب تهران خبر داد و گفت: در این راستا تعداد 58 هزار اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز در حاشیه معابر یا سطح بوستان‌های نواحی هشت‌گانه منطقه غرس و تعداد 30 هزار اصله نهال نیز در هفته منابع طبیعی بین شهروندان توزیع می‌شود و همچنین طرح آموزشی کاشت نهال نیز در 30 مدرسه سطح محدوده اجرا می‌‌شود.

شهردار منطقه 15 افزود: تعداد 30 هزار اصله نهال رایگان در 11 پایگاه مستقر در منطقه شامل بوستان ولی عصر (عج) در ناحیه یک، بوستان گل‌گشت در ناحیه دو، میدان امام رضا (ع) در ناحیه سه، بوستان بنفشه در ناحیه چهار، بوستان فجر در ناحیه پنج، بوستان والفجر در ناحیه شش، بوستان آزادی در ناحیه هفت، بوستان‌های بابایی و امیرخانی در ناحیه هشت و در بوستان‌های خلیج فارس و فداییان اسلام به عنوان بوستان‌های فرامنطقه‌ای توزیع می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا گونه‌های گیاهی مثمر و غیرمثمر شامل زبان گنجشک، زیتون تلخ، توت نرک، چنار، سیب، بلوط دائم سبز، اقاقیای پیوندی، زیتون مثمر، خرمالو پیوندی، گردو، زرد آلو، هلو، ابریشم ایرانی و ... در این طرح بین شهروندان توزیع می‌شود.

یزدانی همچنین با اشاره به اجرای ویژه برنامه هفته منابع طبیعی در بوستان لاله در تاریخ هفدهم اسفند ماه جاری افزود: دراین ارتباط برنامه‌های مختلفی شامل معرفی شهروندان و باغبانان نمونه، آموزش کاشت نهال، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، مسابقه کاشت تراریوم و مراسم کاشت نهال و ... اجرا می‌شود.

شهردار منطقه 15 با اشاره به فعالیت اداره فضای سبز به مناسبت طرح استقبال از بهار گفت: در این ارتباط نیز آموزش کاشت نشاء در 10 مدرسه، مسابقه هفت سین ویژه شهروندان، آموزش گل‌آرایی و سبزه آرایی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول