اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهاباد:

نقش رسانه‌ها در تربیت جوانان غیرقابل انکار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهاباد گفت: در دنیای امروز رسانه‌های صوتی و تصویری نقش قابل توجه و غیرقابل انکاری در تربیت جوانان دارند.

نقش رسانه‌ها در تربیت جوانان غیرقابل انکار است

ماموستا قادر سهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حضور در مساجد همواره در دین مبین اسلام مورد تأکید بوده و بر مدیریت مردمی آن سفارش شده است از این رو مردم باید در عمران معنوی و مادی مسجد نقش داشته باشند.

وی افزود: در کنار آن دولت نیز وظیفه دارد به مساجد و اماکن مذهبی از حیث بنا و فرهنگی کمک کنند تا مسجد همان نقشی را که در زمان پیامبر (ص) در ابعاد مختلف ایفا می‌کردند در حال حاضر نیز ایفا کنند.

سهرابی با بیان اینکه مسجد نمونه با مسجد اسلامی باید به طور منسجم زمینه حضور بیشتر مردم به ویژه جوانان را در مسجد جذب کند، ادامه داد: پاکیزگی مسجد، نظافت، تعامل میان متولیان مساجد در دست‌یابی به مسجد طراز اسلامی مؤثر است و از شاخصه‌های مهم به شمار می‌آید.

ماموستا سهرابی خاطر نشان کرد: روحانیان متخصص و اهل علم باید به مساجد روانه شوند و بتوانند با ارتباط نزدیکی که با نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کنند زمینه‌های رشد آنها را فراهم آورند و در مواردی هم در این مهم، موفق عمل کرده‌اند.

وی آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به حرکت امت اسلامی را از مؤلفه‌های مسجد ایده‌آل اسلامی دانست و تأکید کرد: مسجد نمونه اسلامی باید از لحاظ فضا، موقعیت، امکانات تبلیغی و داشتن یک عالم وارسته برای امامت جماعت، مجموعه‌هایی از جمله کانون فرهنگی‌هنری، بسیج و امکاناتی که سبب کارآیی مسجد می‌شود مجهز شود که زمینه‌ساز تبیین معارف الهی باشد.

امام جمعه مهاباد داشتن نگاه جامع‌گرایانه، توجه به حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و حوزه منابع انسانی مسجد را از دیگر مؤلفه‌هایی دانست که در رسیدن به مسجد طراز اسلامی باید مورد توجه قرار داد و گفت: بحث زیبایی‌شناسی، معماری مناسب با بهره‌گیری از معماری اصیل اسلامی و ایرانی در افزایش جاذبه‌های‌ مسجد تأثیرگذار است که باید این مسئله در ساخت مسجد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر باید به انتظاراتی که از مسجد با توجه به شرایط امروز وجود دارد توجه کرد و پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز در مورد جایگاه مسجد در اسلام را به عنوان یک پایه و اساس در دستیابی به مسجد نمونه اسلامی مورد توجه قرار داد زیرا با توجه دادن به این مؤلفه‌ها می‌توان به مسجد مورد نظر دست یافت.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول