اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور حمایت و سلامت دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی:

کمیته امداد اقامتگاه موقت فقرا است

خبرگزاری فارس: معاون امور حمایت و سلامت دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد اقامتگاه موقت فقرا و مددجویان زیر پوشش است.

کمیته امداد اقامتگاه موقت فقرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌محمد ذوالفقاری بعد از ظهر امروز در مراسم جشن توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش اظهار داشت: یک میلیون و 500 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد هستند که بر اثر از کار افتادگی، کهولت سن، مشکل درمان و بهداشت و زندگی در مناطق محروم بخش مهمی از برنامه‌های در دست اجرای کمیته امام خمینی را به خود اختصاص داده است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: بیش از 50 درصد از مددجویان زن سرپرست خانواده به دلیل فوت همسر، 264 هزار یتیم و 12 هزار یتیم بدون پدر و مادر و 32 هزار خانواده زندانی زیر پوشش کمیته امداد هستند که از خدمات این نهاد مردمی بهره‌مند شده‌اند.

وی در مورد رویکرد و سیاست اصلی کمیته امداد افزود: استفاده از توان، هوش و استعداد مددجویان در راستای رسیدن به خودکفایی و توانمندسازی با کمک مشاوران از جمله اهداف کمیته امداد است.

معاون امور حمایت و سلامت کمیته امداد اضافه کرد: بررسی مجدد خدمات‌رسانی به مددجویان در قالب توانمندسازی فکری و توسعه آموزش و مهارت‌های فردی و توانمندسازی اجتماعی، از جمله برنامه‌های در دست اجرای کمیته امداد است.

ذوالفقاری توسعه بیمه اجتماعی روستایی و شهری، مدیریت ازدواج و تأمین سالانه 100 هزار جهیزیه دختران زیر پوشش را از دیگر رویکردهای این کمیته برشمرد و افزود: بیش از 300 هزار زن سرپرست خانوار زیر 50 سال به دلیل فوت همسر و یا طلاق، زیر پوشش کمیته هستند، که با کمک مشاوران حقوقی شرایط مناسبی را برای ازدواج مجدد آنان فراهم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: کمیته امداد در راستای کمک به مددجویان زیر پوشش، هر زن سرپرست خانوار که قصد ازدواج مجدد داشته باشند، مستمری و کمک هزینه تحصیلی فرزندانشان را قطع نمی‌کند.

معاون امور حمایت و سلامت کمیته امداد خاطر نشان کرد: در راستای طرح اکرام در حوزه سلامت 605 هزار خیر حامی 264 هزار یتیم بوده، که با احتساب این میزان، حامیان سه برابر یتیمان هستند.

ذوالفقاری از پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان در قالب مستمری ماهانه در سال جاری به نیازمندان خبر داد و گفت: تأمین بیمه، درمان، اشتغال، ازدواج، مسکن و طرح خوداتکایی از جمله فعالیت‌های کمیته امداد به مددجویان زیر پوشش است.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول