اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز گیلان خبر داد

برخورداری 99.6 درصدی خانوارهای شهری گیلان از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز گیلان از برخورداری 99.6 درصدی خانوارهای شهری این استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

برخورداری 99.6 درصدی خانوارهای شهری گیلان از گاز طبیعی

 به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید جلال نور موسوی ظهر امروز در جمع مردم روستای تنیان این شهرستان، اظهار داشت: گاز رسانی به منطقه تنیان به دلیل فاصله زیاد با حوزه شهری و شرایط طبیعی از جمله عملیات‌های سخت و پرهزینه‌ای بود که امروز تقدیم این مردم شد.

وی اتمام پروژه گازرسانی به تمام محلات روستای تنیان را در مدت دو ماه آینده اعلام کرد و افزود: کلنگ اولیه گاز‌دار شدن روستای تنیان در تاریخ دوم اردیبهشت امسال به زمین زده شد.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان، تعداد علمک‌های نصب شده برای گاز رسانی به روستای تنیان صومعه‌سرا را 386 علمک عنوان کرد و یادآور شد: با گازدار شدن بقیه محلات روستای تنیان بالغ بر 200 علمک دیگر باید نصب شود.

وی، روستاهای رشته پلنگان،خوناب‌کش، نارنج‌پره، شانده و تازه‌آباد را از جمله نقاط گازدار شده روستای تنیان برشمرد.

نورموسوی با اشاره به اعتبارات صرف شده برای اجرای عملیات گاز رسانی در این روستا، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر 8 هزار و 758 میلیون ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

وی، انشعاب نصب شده را حدود 280 عدد و با ظرفیت اشتراک‌پذیری 769 خانوار خواند و بیان داشت: برای انجام ادامه پروژه گاز رسانی در این روستا در مجموع بالغ بر دو میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان، گازدار شدن مناطق روستایی را دارای پیامدهای مثبت زیادی دانست و اذعان داشت: گسترش فضای گردشگری و کاهش محرومیت‌زدایی از جمله این پیامدهاست.

وی با اشاره به عملکرد و وضعیت موجود شرکت گاز گیلان در سال جاری، اظهار داشت: اجرای 11 هزار و 812 کیلومتر طول شبکه تغذیه و توزیع، نصب 366 هزار و 296 عدد انشعاب گاز و ایجاد دو نیروگاه پرمصرف جزو مهم‌ترین خدمات ارائه شده در سال جاری بوده است.

نورموسوی اضافه کرد: ایجاد بالغ بر 659 مشترک عمده گاز طبیعی، برخورداری 47 شهر از گاز طبیعی، ایجاد 70 جایگاه CNG و اجرای 480 کیلومتر خط انتقال گاز در گیلان از دیگر این خدمات است.

وی با توجه به تعداد خانوارهای شهری و روستایی برخوردار از گاز طبیعی در استان، یادآور شد: در حوزه شهری بالغ بر 439 هزار 693 خانوار و در حوزه روستایی را 173 هزار و 389 خانوار گازدار برشمرد.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان، درصد برخورداری گاز طبیعی در خانوارهای شهری را 99.6 درصد و در خانوارهای روستایی را 59 درصد اعلام کرد.

وی میزان متوسط مصرف روزانه گاز در گیلان را طبق خانوارهای زیرپوشش گاز طبیعی بالغ بر 13 میلیون متر مکعب دانست و اذعان داشت: در مجموع 613 هزار و 82 خانوار در نقاط شهری و روستایی گیلان بهره‌مند از گاز طبیعی هستند.

نورموسوی با اشاره به وضعیت گاز رسانی در صومعه‌سرا بیان داشت: صومعه‌سرا دارای 16 هزار و 143 خانوار شهری گازدار و 18 هزار و 547 خانوار روستایی برخوردار از گاز طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 روستای صومعه‌سرا در دست اجرای برای گازدار شدن هستند، تصریح کرد: صومعه‌سرا از شاخص 99.5 درصدی گاز در مناطق شهری و 82 درصدی مناطق روستایی برخوردار است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول