اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان:

علف سمی کرچک موجب اتلاف 40 دام در دشتستان شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان گفت: علف سمی کرچک موجب اتلاف 40 دام در دشتستان شد.

علف سمی کرچک موجب اتلاف 40 دام در دشتستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، اسفندیار محمدی ظهر امروز در بازدید از منطقه بوشکان دشتستان اظهار داشت: عشایر شهرستان دشتستان در عرصه‌های کشاورزی و دامداری فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و اداره امور عشایر شهرستان دشتستان پیگیری‌های جامعی در راستای رفع مشکلات ایشان به کار گرفته است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان تصریح کرد: تعیین چراگاه‌های مناسب از امور مهمی است که در عرصه دامداری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در راستای توسعه دامداری چراگاه‌های مناسب را برای عشایر دامدار دشتستانی شناسایی و به ایشان معرفی کنیم.

محمدی ادامه داد: چرای علف هرز در منطقه بوشکان شهرستان دشتستان سبب اتلاف 40 راس از دام‌های یک دامدار عشایر این شهرستان شد.

وی در ارتباط با نوع علوفه سمی مصرفی افزود: علف سمی که سبب اتلاف دام‌های این دامدار دشتستانی شد کرچک نام دارد که سبب اتلاف 40 راس دام در منطقه بوشکان شده است.

این مسئول بیان داشت: علوفه کرچک در حدفاصل شهر اهرم و شهر کلمه از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان به وفور یافت می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: خوردن این علوفه توسط حیوانات اهلی بسیار خطرناک است و سبب مسمومیت حیوانات اهلی می‌شود.

محمدی اذعان داشت: این دامدار که از منطقه فیروزآباد و فراشبند برای قشلاق به منطقه دشتستان آمده بود به علت ناآشنایی با منطقه و عدم آگاهی از وجود علوفه سمی دام‌های خود را از دست داد.

وی در همین راستا گفت: اداره امور عشایر شهرستان دشتستان پیرو پیگیری‌های بخشداری بوشکان با همکاری دامپزشکی شهرستان دشتستان بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد و از اتلاف دام‌های بیشتر جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول