اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس دستورالعمل‌های جدید بهزیستی

متقاضیان مربیگری مهد کودک باید دوره‌های تخصصی را گذرانده باشند

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن دوستداران کودک خراسان رضوی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های جدید بهزیستی، متقاضیان مدیریت یا مربیگری مهد کودک باید دوره‌های تخصصی را گذرانده باشند.

متقاضیان مربیگری مهد کودک باید دوره‌های تخصصی را گذرانده باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، فلورا مرتضوی اظهار داشت: اکثریت دو هزار و 500 مدیر و مربی مهدهای روستایی و شهری مشهد، دوره‌‌های مقدماتی و تکمیلی آموزشی ارتقای دانش و مهارت را گذرانده‌اند.

مدیر انجمن دوستداران کودک خراسان رضوی افزود: این دوره‌های بازآموزی که بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی و توسط یک تشکل غیر دولتی حمایت از حقوق کودکان برگزار می‌شود به صورت مستمر ادامه دارد.

مرتضوی ادامه داد: این دوره‌ها در هر سال دو نوبت در تابستان و زمستان برگزار می‌شود.

وی گفت: پیش از این، مدیران و مربیان مهدها، یکسری آموزش‌ها را به صورت مقطعی گذرانده بودند اما برنامه‌ای که همه‌ دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کودکان را زیر پوشش آموزش‌های نوین قرار دهد وجود نداشت.

مدیر انجمن دوستداران کودک خراسان رضوی افزود: در برنامه‌ جدید آموزشی، تمام مدیران و مربیان مهدهای شهری و روستایی باید زیر پوشش این آموزش‌ها که مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی آموزش کودکان تهیه شده، قرار گیرند.

وی روز 10 اسفند در پایان دوره تکمیلی این آموزش‌ها برای گروهی از مدیران و مربیان مهدها عنوان کرد و گفت: در دوره مقدماتی، مدیریت و برنامه‌ریزی در مهدهای کودک، حقوق کودک، روانشناسی رشد و مقررات اداری و ضوابط جاری مرتبط با مهدها به مدت 68 ساعت و در دوره تکمیلی، بازی و اسباب‌بازی، روش‌های ارتباطی و آموزشی خانواده، اختلالات رفتاری کودکان، مهارت‌های زندگی و مبانی امور مالی و مالیاتی به مدت 72 ساعت تدریس می‌شود.

وی در ارتباط با دروس مربیان نیز اظهار داشت: در بخش مقدماتی، روانشناسی رشد، اصول و اهداف آموزشی پیش از دبستان، مفاهیم دینی و اجتماعی و مفاهیم علوم و ریاضی به مدت 60 ساعت و در بخش تکمیلی نیز حقوق کودک، بازی و اسباب‌بازی، نقاشی و کاردستی، قصه و نمایش خلاق و مهارت‌های زندگی به مدت 80 ساعت به مربیان مهدها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول