اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تأکید کرد

پرورش مروجان فرهنگ منابع طبیعی در مدارس

خبرگزاری فارس: مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مروجان فرهنگ منابع طبیعی از بین دانش‌آموزان مدارس پرورش یابد.

پرورش مروجان فرهنگ منابع طبیعی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا اصغری پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سبز در یکی از مدارس متوسطه ارومیه اظهار داشت: در زمان حاضر حفاظت از منابع طبیعی یکی از مسائل مهم هر کشوری است از این رو باید در این راستا برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی سبب توسعه پایدار می‌شود افزود: توسعه جنگل‌ها و مراتع به عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه بخش کشاورزی اهمیت ویِژه‌ای دارد از این رو باید در برنامه‌های موجود بازنگری لازم صورت گیرد تا شاهد توسعه بیش از پیش این سرمایه ملی باشیم.

اصغری با تأکید بر پرورش مروجان فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در مدارس گفت: این امر سبب توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در میان مردم می‌شود.

این مسئول دانش‌آموزان را به عنوان یکی از بازوان اصلی منابع طبیعی خواند و تصریح کرد: دانش‌آموزان نقش مهم و سازنده‌ای در ترویج فرهنگ استفاده درست از عرصه‌های ملی دارند.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و دانش‌آموزان در مدارس بیان کرد: با سرمایه‌گذاری روی دانش‌آموزان می‌توان افرادی را پرورش داد که زمینه‌ساز توسعه فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز در کشور باشند.

اصغری با بیان اینکه منابع طبیعی جزو ثروت ملی هر کشور محسوب می‌شوند گفت: حفظ منابع طبیعی، تنها توسط یک نهاد و سازمان عملی نمی‌شود بلکه این امر وظیفه‌ای همگانی بوده و به فرهنگی عمیق در تمامی لایه‌های اجتماعی تبدیل شده و در تمامی زمینه‌ها، روز به روز شاهد توسعه، شکوفایی و افزایش فضاهای سبز خواهیم بود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تخریب منابع طبیعی تبعات زیادی را روی زندگی انسان‌ها می‌گذارد خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ در حوزه منابع طبیعی مطلوب نیست و باید در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی آگاهی‌های عمومی مردم افزایش یابد.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول