اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان سرشار از منابع غنی طبیعی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان ‌و بلوچستان با توجه به قرار گرفتن بر روی کمربند اقلیم خشک و بیابانی کره زمین، سرشار از منابع غنی و متنوع طبیعت است.

سیستان و بلوچستان سرشار از منابع غنی طبیعی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد امروز در مراسم روز ملی درختکاری در زاهدان اظهار داشت: اگرچه 6 میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان معادل 33 درصد سطح استان را بیابان تشکیل داده اما از سوی دیگر نزدیک به 18 میلیون هکتار آن در حوزه‌های وسیع آبخیزداری قرار گرفته که تنوع اقلیمی در آن باعث رشد و نمو یک‌هزار و 300 گونه گیاه صنعتی و دارویی شده است.

وی با یادآوری عوامل مخرب فرسایش خاک و هجوم شن‌های روان بویژه در شمال استان و سیلاب‌های ویرانگر و اینکه دولت اقدامات مهمی را در این راستا انجام داده، غرس درخت توسط مردم را از دیدگاه پیامبر اسلام و ائمه معصومین (ع) و نیز حفظ منابع ملی بسیار مهم توصیف کرد و از تمامی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان خواست تا در این روزها با غرس حداقل یک نهال به طبیعت کمک کنند.

آزاد ادامه داد: اکنون با کارهای انجام شده مدیریت خوبی در زمینه استحصال آب در این خطه انجام شده که دستگاه‌های مربوطه برای رشد و توسعه فضای سبز استان باید بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشند.

آزاد بیان کرد: با توجه به توسعه شبکه فاضلاب شهری، شهرداری زاهدان و دیگر دستگاه‌ها مسئولان باید به بهترین شکل در زمینه توسعه فضای سبز و تغییر چهره مرکز سیستان و بلوچستان تلاش کنند.

وی افزود: درختکاری و احیای فضاهای سبز در حاشیه شهر زاهدان یکی از ضروریتها است که باید مسئولان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت مردم استان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

وی افزود: بر اساس نتایج آمارگیری سال 85 و 90 و استعلام از اداره کل ثبت احوال بیش از یک میلیون و 230 هزار نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رأی دادن بودند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: با این آمار جمعیتی، در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان 79 و نیم درصد از واجدین شرایط رأی دادن شرکت کردند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان در این دوره از انتخابات حماسه عظیمی را خلق کرد و به رغم توطئه‌های دشمنان، مردم پرشورترین مشارکت را در طول انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشتند.

آزاد از نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان و کشور به عنوان یک جشن ملی یاد کرد که باید همیشه آن را گرامیداشت.

وی با قدردانی از تمامی عوامل برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 25 هزار نفر در سطح این استان در امر برگزاری انتخابات شرکت داشته‌اند.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول