اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی خراسان‌رضوی

نخستین کلاس ویژه نابینایان مهدهای کودک کشور در مشهد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مسئول نابینایان بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: نخستین کلاس ویژه کودکان نابینای مهدهای‌کودک‌ عادی کشور، در مشهد راه‌اندازی شد.

نخستین کلاس ویژه نابینایان مهدهای کودک کشور در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزای فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان‌رضوی مهین‌دخت مظفرجلالی در ارتباط با این کلاس‌ اظهار داشت: در حال حاضر مهدهای کودک تلفیقی که از کودکان غیر معلول و نابینا پذیرایی می‌کنند در سراسر کشور و در خراسان‌رضوی وجود دارند اما کلاس ویژه‌ای برای کودکان نابینا در مهدهای کودک عادی، برای نخستین بار در استان تأسیس شده است.

مسئول نابینایان بهزیستی خراسان‌رضوی افزود: این کلاس با پیشنهاد بهزیستی خراسان‌رضوی و تأیید سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است.

وی تأکید کرد: این کلاس با هدف تعامل کودکان نابینا و عادی و حضور اجتماعی کودکانی که معلولیت بینایی دارند ایجاد شده است.

جلالی با بیان اینکه این مهدکودک در بلوار فاطمیه مشهد دایر شده است، گفت: یک مهد دیگر در منطقه‌ قاسم‌آباد نیز تأسیس شده است که هنوز خانواده‌های دارای کودک نابینا در این منطقه، تمایلی به فرستادن فرزند خود به مهد نشان نداده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مهدکودک گل‌گندم در حال حاضر 9 کودک نابینا و کم‌بینا پذیرایی می‌شوند و مربی این کلاس، از سوی کارشناسان بهزیستی، آموزش‌های لازم را فراگرفته است.

 گفت: حضور کودکان معلول بینایی در این مهد، علاوه بر اینکه آنها را برای زندگی آینده در جامعه آماده می‌کند، کودکان دیگری را که در مهدهای تلفیقی هستند نیز با نحوه‌ی تعامل با هم‌نوعان معلول خود در آینده آشنا می‌سازد و به آنها راه و رسم رفتار و برخورد با معلولین را آموزش می‌دهد.

مسئول نابینایان بهزیستی خراسان‌رضوی گفت:‌ بررسی ما در این مهد نشان می‌دهد که کودکان غیر معلول، رفتار بسیار جالب توجه و شایسته‌ای را با کودکان نابینا و کم‌بینا دارند و برخلاف خیلی از بزرگ‌ترها که رفتارهای ترحم‌آمیزی نسبت به معلولان از خود نشان می‌دهند کودکان خیلی راحت با آنها کنار می‌آیند و کاملاً عادی با آنان زندگی می‌کنند.

مظفر جلالی درباره‌ خانواده‌هایی که فرزند معلول بینایی دارند گفت: متأسفانه برخی خانواده‌ها حاضر به پذیرش معلولیت بینایی فرزندانشان نیستند و این مسئله، کودکان آنها را در معرض گوشه‌گیری، انزوا و برخی مشکلات اجتماعی و روانی دیگر قرار می‌دهد.

وی افزود: والدین این کودکان باید بدانند که پذیرش واقعیت وجودی کودکشان می‌تواند سرنوشت بهتری برای آینده‌ آنان رقم بزند و از کودک معلول یک فرد کاملاً اجتماعی بسازد که قادر است تمام امورات و افعال خود را در جامعه‌ عادی برنامه‌ریزی کرده و در کنار دیگران به زندگی ادامه دهد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول