اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور عالی استاندار هرمزگان

همایش تجلیل از تلاشگران عرصه تربیت در هرمزگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش بزرگداشت تجلیل از تلاشگران عرصه تربیت در حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی با حضور مشاور عالی استاندار هرمزگان در کانون غدیر برگزار شد.

همایش تجلیل از تلاشگران عرصه تربیت در هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مشاور عالی استاندار هرمزگان صبح امروز در این همایش ضمن ارائه سخنانی در خصوص نقش و جایگاه معلمان پرورشی در مدارس گفت: هویت معلم و در مجموعه تعلیم و تعلم بودن نمود بیشتری از مسئولیت‌های دیگر دارد هر چند مسئولیت‌های دیگر نیز چون در مسیر الی‌الله است به خودی خود ارزشمند هستند.

علی علامه‌زاده افزود: مهم‌ترین هدف تشکیل امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس است چرا که انگیزه‌های انقلابی و اسلامی همراه با شعار مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند موجب تأسیس این نهاد انقلابی شده است.

وی تصریح کرد: مربی پرورشی باید همه اهتمام خود را به کار بگیرد تا در انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی، تربیت و بازسازی دانش‌آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی و شناخت و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش‌ها نقش مؤثر خود را ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه مربیان تربیتی و پرورشی در واقع امین و مورد اعتماد خانواده‌ها و دانش‌آموزان هستند، بیان داشت: ممکن است در اثر حاشیه‌هایی که در خانواده‌ها و جامعه رخ می‌دهد دانش آموزان دچار سوءتفاهم و ناهنجاری شوند که در این راستا از مدیران پرورشی انتظار می‌رود در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان یاری‌رسان خانواده‌ها باشند.

احمد آخوندی افزود: طی سال‌های قبل شاید از سوی خانواده‌ها کمتر توجهی به حوزه پرورشی می‌شد، اما در حقیقت امروز محتاج به این هستند که برای حفظ فرزندانشان از گزند آسیب‌های اجتماعی رابطه تنگاتنگی با مدیران تربیتی داشته باشند و این امر نیازمند نگاه نوین از سوی ماست.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان مربیان پرورشی مشاوران خوبی در مدارس هستند و هر اندازه نیروهای توانمند درحوزه پرورشی حضور جدی‌تر داشته باشند، وضعیت روحی و روانی خانواده‌ها و فرزندان آنها نیز معتدل‌تر خواهد بود و دغدغه‌های ما نیز کاهش پیدا می‌کند.

آخوندی یادآور شد: ممکن است شرایط ناهنجاری را دانش آموزان از جامعه به مدرسه منتقل کنند و این وظیفه ماست که با ریزبینی و تیزبینی به سوی راهکار و اندیشه‌ای جدید برای مقابله با این آسیب بپردازیم.

وی ضمن تشکر از معاونان پرورشی و تربیتی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته تغییرات مناسبی در زمینه زیرساخت‌ها و سند تحول به ویژه در زمینه نهضت حفظ قرآن صورت گرفته که در این زمینه رتبه قابل توجهی را در سطح کشور شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان اذعان داشت: حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی ابلاغ‌هایی را برای مربیان خواهند داشت که امیدواریم تحول شگرفی با توجه به اسناد بالادستی در آموزش و پرورش داشته باشیم.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول