اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت

برگزاری نشست داوری مرغوبیت کالاهای صنایع در کشور

خبرگزاری فارس: ششمین نشست داوری مرغوبیت کالاهای صنایع دستی کشور ویژه منطقه جنوب با حضور داوران مناطق چهارگانه کشور در شیراز برگزار شد.

برگزاری نشست داوری مرغوبیت کالاهای صنایع در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی بعد از ظهر امروز در این نشست که در خانه تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد، اظهار داشت: این همایش ششمین همایش داوری مرغوبیت کالاهای صنایع دستی در کشور و نخستین جلسه داوری در شیراز است.

ویدا توحدی گفت: در منطقه شمال 34 اثر، در غرب 43 اثر، در منطقه مرکزی 73 اثر و در منطقه شرق 63 اثر موفق به دریافت نشان مرغوبیت ملی شده‌اند.

وی هدف از برگزاری رقابت‌های ملی دریافت نشان مرغوبیت کالاهای صنایع دستی را فراهم آوردن زمینه مساعد برای حضوری پررنگ‌تر و قوی‌تر در رقابت‌های بین‌المللی دریافت نشان مرغوبیت کالاهای صنایع دستی در یونسکو دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در معاونت صنایع دستی و تعاونی صنایع دستی این استان به منظور جمع‌آوری آثار و تولیدات صنایع دستی هنرمندان از نقاط مختلف کشور تصریح کرد: حدود 100 اثر از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، چهارمحال بختیاری، اردبیل و خراسان شمالی و 138 اثر از استان فارس در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

فریدون فعالی اضافه کرد: آثار نفیس هنرمندان این استان که در این رقابت‌ها موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شود را از آنان خریداری می‌کنیم، ضمن اینکه این آثار به رقابت‌های بین‌المللی سال 2013 راه می‌یابند.

وی با اشاره به توانمندی‌های صنایع دستی فارس خاطرنشان کرد: این استان در رقابت‌های سال 2010 موفق به دریافت سه نشان مهر اصالت یونسکو شده است که این ظرفیت و استعداد در فارس وجود دارد که آثار بیشتری از این استان موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: آثار ارزشمند هنرمندان فارس انتقال دهنده یک پیام معنوی هستند.

همت محمدی گفت: صنایع دستی کالایی است که می‌تواند معرف فرهنگ و هنر ما در خارج از مرزها باشد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول