اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز امسال

بازارچه‌های صنایع‌ دستی در مجموعه‌های تاریخی خراسان‌رضوی برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در تمام مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان‌رضوی بازارچه‌های صنایع‌دستی برپا می‌شود.

بازارچه‌های صنایع‌ دستی در مجموعه‌های تاریخی خراسان‌رضوی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، مجتبی رجایی‌خراسانی اظهار داشت: نماز امر به معروف و نهی از منکر و توجه به بازارچه‌های صنایع دستی، محور فعالیت‌های نوروزی در سال 91 است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی افزود: در جلسه هماهنگی که با مدیران شهرستان‌ها صورت گرفت با توجه به اهمیت فریضه نماز و در راستای ترویج این فریضه الهی در ایام نوروز در تمام مجموعه‌های زیر پوشش میراث فرهنگی و مجموعه‌های تاریخی استان نماز به صورت جماعت برگزار می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این به منظور خدمات‌رسانی بیشتر به زائران امام‌ رضا(ع) امسال تأکید بیشتری بر بازرسی مستمر از نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی شده است. 

رجایی با اشاره به بر پایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و ایجاد بیش از صد غرفه صنایع دستی در سراسر خراسان‌رضوی اظهارداشت: در راستای حمایت از صنعتگران صنایع‌ دستی در تمام شهرستان‌های خراسان‌رضوی و مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی بازارچه‌های صنایع‌دستی برپا می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی که با مسئولان مجموعه‌ها صورت گرفته است بیش از 40 راهنمای زائر مسلط به زبان انگلیسی و عربی در تمام مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی حضور خواهند داشت.

رجایی ادامه داد: افزایش نظارت بر اماکن اقامتی و بهداشتی بین‌راهی و داخل شهر مشهد، توزیع بروشور و نقشه‌های معرفی استان در تمامی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سطح استان و برپایی سفره‌های هفت‌سین و جشنواره‌های آئینی در مجموعه‌های زیر پوشش این اداره‌کل از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام نوروز است.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول