اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان:

خرید و فروش لاک‌پشت و مار ممنوع است

خبرگزاری فارس: کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: خرید و فروش حیوانات وحشی همچون لاک‌پشت و مار ممنوع است.

خرید و فروش لاک‌پشت و مار ممنوع است

علی شمس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: طبق قانون شکار و صید، خرید، فروش، عرضه و حمل هر گونه جانور وحشی ممنوع است.

وی با بیان اینکه در صورتی که افراد اقدام به شکار و صید غیر قانونی حیوانات وحشی کنند، مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود، افزود: باید خرید، فروش، عرضه و حمل جانور وحشی با مجوز‌های لازم صورت گیرد.

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به فروش لاک پشت آبی در ایام پایانی سال در برخی معابر شهری خاطرنشان کرد: لاک پشت آبی به عنوان جانوری وحشی محسوب می‌شود که طبق قانون شکار و صید خرید و فروش این حیوان نیز ممنوع است.

وی با بیان اینکه طبق این قانون شکار و صید هر نوع جانور وحشی به صورت زنده، مرده و اجزا ممنوع است، یادآور شد: در صورتی که فردی در این زمینه تخلف داشته باشد مطابق قانون برخورد صورت می‌گیرد.

شمس با اشاره به اینکه این گونه اقدامات پیگرد قانونی دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که در سطح استان این موارد گزارش شود به صورت جدی برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نباید حیوانات وحشی را تنها به دلیل خوشامد خود از محیط زیست جدا و در قفسی به نام خانه زندانی کرد.

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان بر ضرورت اطلاع‌رسانی در زمینه شکار غیر مجاز به افراد جامعه تاکید کرد و گفت: محیط زیست استان در این زمینه با ارائه بروشورهای اطلاع‌رسانی و تیزرهای تبلیغاتی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های نامحسوس محیط زیست در ایام پایانی سال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: گشت‌های شبانه‌روزی برای برخورد با متخلفان انجام می‌شود.

شمس به عرضه لاک‌پشت و مار در روزهای پایانی سال از سوی فروشندگان و استقبال خانواده‌ها از این حیوانات اشاره کرد و افزود: شکار و خرید این گونه حیوانات، مسئولیت مدنی و کیفری دارد و فرد متخلف به جز مجازات، باید خسارت نیز پرداخت کند.

وی حضور گشت‌های سیار را از اقدامات پیشگیرانه این اداره کل برای مقابله با خرید و فروش حیوانات وحشی عنوان و خاطرنشان کرد: نظارت‌های مستمری بر مراکز خرید و فروش ماهی انجام می‌شود و در صورت مشاهده پرونده قضایی در این رابطه تشکیل می‌شود.

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان زنجان یادآور شد: هیچ تفاوتی میان شکار آهو با خرید و فروش حیواناتی همچون لاک‌پشت در میزان جرم وجود ندارد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول