اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالى تأکید کرد

خوددارى روستائیان از آزاررسانى حیوانات حیات وحش

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالى نسبت به خوددارى روستائیان واقع در حاشیه جنگل‏هاى این استان از هرگونه آزار رسانى به حیوانات حیات وحش در طول سال به ویژه در زمستان را تأکید کرد.

خوددارى روستائیان از آزاررسانى حیوانات حیات وحش
حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: روستائیان این مناطق باید در صورت ورود حیوانات به مناطق مسکونى از هرگونه آزار رسانى و یا شکار آنها خوددارى کنند.
وى گفت: حیوانات وحشى که به دلیل گرسنگى و یا احتمال بروز سرما به مناطق مسکونى حاشیه جنگل‏ها پناه مى‌آورند هیچگونه خطرى براى اهالى این نواحى نخواهد داشت.
این مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالى اظهار داشت: در صورتى که اذیت و آزارى متوجه این وحوش شود احتمال برانگیختگى و حمله‌ور شدن آنها به روستائیان وجود دارد.
وى افزود: روستائیان از هرگونه شکار و آزار این حیوانات که عمدتاً از گونه‌‏هاى نادرى از حیات وحش ایران هستند خوددارى کنند.
آبسالان از روستائیان خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشى چون پلنگ یا خرس در مناطق مسکونى با گزارش به موقع به محیط‌‌بانان به بازگرداندن وحوش به حیات وحش کمک نمایند.
مدیرکل محیط زیست خراسان شمالى یادآور شد: هرگونه شکار حیوانات وحشى در مناطق روستایى یا مسکونى به بهانه جلوگیرى از احتمال حمله پذیرفته نیست و با متخلفان بر اساس موازین قانونى برخورد خواهد شد.
 وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته هوای پاک در خراسان شمالی توضیح داد:‌ این هفته با شعار سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک از ۲۵ دی‌ماه جاری آغاز شد.
آبسالان نواخته شدن زنگ هوای پاک در دبستان دخترانه امام رضا (ع)، توزیع پکیج و سی‌دی آموزشی، کشت گونه‌های بومی، مرتع در پارک پردیسان، تنظیم رایگان موتور خودرو، توزیع رایگان فیلتر هوا و همچنین جلوگیری از تردد خودروهای فاقد برگ معاینه با همکاری نیروی انتظامی را از برنامه‌های به اجرا درآمده طی این هفته در استان عنوان کرد.
وی گفت: به همین مناسبت جشنواره کودک و محیط زیست، توزیع کارت رایگان الکترونیکی حمل‌ونقل عمومی، همایش و گردهمایی علمی و فرهنگ‌سازی با حضور سازمان‌های دولتی، مردم‌نهاد، تخفیف ۴۰ درصدی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در شیروان به اجرا درآمد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی دیدار با ائمه جمعه استان، ،‌همایش دوچرخه‌سواری و... را از دیگر برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته هوای پاک در استان  اعلام کرد.
انتهاى پیام/خ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول