اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه وحدتیه:

زکات فقر را ریشه‌کن می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه وحدتیه گفت: زکات موجب ریشه‌کن شدن فقر می‌شود.

زکات فقر را ریشه‌کن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید محمد موسوی ظهر امروز در نشست زکات دشتستان اظهار داشت: کمیته امداد خدمات بسیار زیادی برای مردم به ویژه مردم مستضعف ارائه کرده و روزبه‌روز شاهد گسترش این خدمات هستیم.

وی افزود: بهبود خدمات‌رسانی این نهاد در سال‌های گذشته محسوس و چشمگیر بوده و انتظار داریم این روند با کیفیت بهتری تداوم یابد.

امام جمعه وحدتیه با تشریح و تبیین مسئله زکات از منظر دین مبین اسلام خاطر نشان کرد: زکات به معنای پاکیزگی بوده، موجب تزکیه نفس و باعث ریشه‌کن کردن فقر می‌شود.

موسوی ادامه داد: هدف ما احیاء زکات نیست، زیرا مردم از قدیم‌الایام زکات خویش را به فقرا پرداخت می‌کردند و هم‌اینک نیز باید موضوع کمک به مستمندان جامعه در بحث زکات فراموش نشود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان نیز اظهار داشت: اسلام عزیز تاکیدات بسیار بر اجرای فریضه زکات دارند تا آنجایی که در قرآن کریم بعد از کلمه نماز به موضوع زکات اشاره شده است.

بخشعلی دهقایدی افزود: بدون تردید وظیفه علما، ائمه جمعه و روحانیون در فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترویج زکات سنگین است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته شهرستان دشتستان دارای موفق‌ترین ستاد جمع‌آوری زکات بوده و نیز بیشترین درآمد زکات در سطح استان را به خود اختصاص داده، لذا تلاش بیشتر اعضاء به ویژه بخشداران و دهیاران برای کسب درآمد زکات تا پایان سال جاری امری لازم است و ما موظفیم تعهدات شهرستان را عملی کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: در سال جاری در دشتستان بیشترین میزان زکات جمع‌آوری شده است.

سید اکبر عدنانی افزود: در سال جاری و با تبلیغات وسیع و توزیع اقلام تبلیغاتی و برگزاری جلسات مشترک با بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و برگزاری همایش‌ها رشد خوبی در درآمد زکات شاهد بوده‌ایم و بیش از هشت میلیارد ریال زکات مردم مومن شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغ معادل زکات جمع‌آوری شده صرف ایجاد طرح‌های عمرانی در شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول