اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد:

آمادگی برای اجرای طرح احیای اراضی جنگلی در کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: دستگاه‌های اجرایی کرمان برای اجرای طرح احیای اراضی جنگلی هماهنگ هستند.

آمادگی برای اجرای طرح احیای اراضی جنگلی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار شامگاه سه‌شنبه در دیدار با نماینده مقیم فائو در ایران و نماینده برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد با اشاره به اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و وجود بیابان‌ها و کویرهای فراوان، اجرای این قبیل طرح‌ها در زمینه جلوگیری از بیابان‌زایی لازم و ضروری است.
وی افزود: پروژه احیای 295 هزار هکتار از اراضی جنگلی کرمان و 165 هزار هکتار در خراسان جنوبی طرح بسیار خوبی به منظور بیابان‌زدایی است.
نجار تصریح کرد: در نخستین فرصت از منطقه نمونه استان خراسان جنوبی که در آن کار انجام شده بازدید به عمل می‌آوریم.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای برخوردار با آلایندگی‌هایی که در دنیا ایجاد کرده‌اند، سبب تغییر اقلیم‌های شدید شده‌اند و امیدواریم با احیای اراضی جنگلی اندکی از بار تخریبی موجود کم شود.
‌استاندار کرمان با اشاره به رسالت سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با طبیعت و محیط زیست‌ عنوان کرد: از سازمان‌های بین‌المللی به ویژه فائو و جف انتظار بیشتری در زمینه اجرای پروژه‌های مربوطه و جلوگیری از آلودگی جهان می‌رود.
وی ابراز داشت: زمینه اعتباری اجرای طرح احیای 295 هزار هکتار از اراضی جنگلی در شهرستان ریگان فراهم است.
نجار گفت: دستگاه‌های اجرایی کرمان برای اجرای طرح احیای اراضی جنگلی هماهنگ هستند.
وی با بیان اینکه خداوند در استان کرمان نعمت‌های فراوانی را قرار داده است، خاطرنشان کرد: به طور همزمان چهار اقلیم در ایران وجود دارد که این در نوع خود کم‌نظیر است.
نجار با بیان اینکه در بعضی از شهرستان‌های کرمان از نظر اقلیمی هم اکنون بهار آغاز شده و در جایی دیگر شاهد زمستان هستیم، اظهار داشت: در بعضی از نقاط این استان درختان مناطق گرمسیری و سردسیری با هم رشد کرده و میوه می‌دهند.
وی تصریح کرد: تلاش ما در راستای حفظ و نگهداری امکانات موجود است و حفظ محیط زیست و امکانات موجود در دستور کار ما قرار دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول