اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از اساتید دانشگاه کردستان:

توسعه توت‌فرنگی کاهش بهره‌برداران را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه کردستان گفت: توسعه توت‌فرنگی در این استان موجب رهاسازی و کاهش نیروی کار و تعداد بهره‌برداران این عرصه میشود.

توسعه توت‌فرنگی کاهش بهره‌برداران را به دنبال دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرزاده دوشنبه شب در یازدهمین جلسه کانون هماهنگی توت‌فرنگی کردستان اظهار داشت: از جمله الزامات موجود برای تعیین نقشه راه شناخت جامعه روستایی است.
وی با اشاره به مشکلات اساسی بخش کشاورزی، تصریح کرد: اجرا کردن مواردی که در قالب علمی درست و تایید شده‌اند ولی در عمل به دلیل عدم شناخت گره‌ها و موانع اصلی موجود در روستاها به ویژه در کردستان نمی‌توان آن را تحقق بخشید که این موضوع از اساسی‌ترین مشکل بخش کشاورزی به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی یعنی کم کردن تعداد بهره‌برداران این بخش، خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته دو تا چهار درصد نیروها در بخش کشاورزی هستند و مابقی در قسمت‌های بعدی و مرتبط و مهم این حوزه فعالیت دارند.
این استاد دانشگاه کردستان توسعه بازار محصولات کشاورزی را مهم‌تر از بحث تولید محصولات ذکر کرد و افزود: باید محصولات جانبی توت‌فرنگی به گونه‌ای در بازار توسعه داده شود که مصرف تازه‌خوری آن در اولویت بعدی قرار گیرد.
قادرزاده اضافه کرد: با توسعه صنعتی و اقتصادی در جوامع توجه انسان‌ها به محصولات خام و مصرف تازه خوری کمتر شده و بازار مصرف محصولات فرآوری توسعه بیشتری خواهد یافت.
وی لازمه انجام موفق طرح‌های تحقیقاتی را استفاده از افراد متخصص در این حوزه عنوان کرد و گفت: برای انجام طرح مدیریت خوشه ای باید تیمی متشکل از افراد متخصص در رشته‌هایی مانند ترویج، اقتصاد کشاورزی، جامعه‌شناسی روستایی و غیره تشکیل و حضور داشته باشند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول