اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه سالروز شهادت کریمه اهل بیت

میهمانی که پس از 17 روز میزبان شد

خبرگزاری فارس: حضرت فاطمه معصومه (س) 23 ربیع‌الاول به قم آمد و پس از 17 روز میهمانی در شهر قم بر اثر بیماری مانند غنچه‌ای با عفاف و حجاب پرپر شد.

میهمانی که پس از 17 روز میزبان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حضرت فاطمه معصومه (س) پا در رکاب ولایت داشت و به همین دلیل برای دیدار و دفاع از حقوق رهبر و مولایش به ایران عزیمت کرد، آن حضرت به منظور دیدار برادر عزیز خود امام رضا (ع) با کاروانی متشکل از پنج تن از برادران و تعدادی برادرزادگان و گروهی دیگر، به خراسان رفت.

در بین راه در شهر ساوه آن حضرت بیمار شد و پس از آگاهی اهالی قم از ورود کاروان حضرت معصومه(س) به ساوه، گروهی از آنها به این شهر آمدند و حضرت را با احترام به شهر قم بردند، بنابراین این بانوی بزرگوار 23 ربیع‌الاول در قم سکونت کرد.

تافته‌ای جدا بافته‌ از خاندان عترت و طهارت و فاطمه ثانی به شهر قم آمد و در محلی سرشار از نور و معنویت با نام بیت‌النور به عبادت پرداخت... «ای فاطمه‌ که روح عبادت را از آن خود کردی.»

این بانوی بزرگوار به اندازه‌ای به جایگاه و منزلت در پیشگاه پیشوای شیعیان رسیده بود که علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در بزرگداشت وی خواستار شفاعت خود توسط آن حضرت در درگاه خداوند شد.

قم 17 روز میزبان دختری از فرزندان عصمت و طهارت بود، خواهری که از دیدار برادر، امام و پیشوای خود محروم بود و در بستر بیماری افتاد.

زینب(س) در صحرای کربلا برادرش حسین را تنها نگذاشت و حضرت معصومه(س) پیشوای هشتم شیعیان را در عاشورا و کربلایی دیگر تنها نگذاشت.

حضرت فاطمه معصومه(س) حق ولایت‌مداری را به طور کامل مانند جده خود فاطمه زهرا(س) ادا کرد و روایاتی مبنی بر ولایت امیر مومنان(ع) نقل کرده که تائیدکننده ولایت دیگر ائمه اطهار(ع) است.

تاریخ دختری مانند حضرت معصومه(س) را تجربه نکرده و یگانه دختر نمونه و الگوی عالم بوده و کریمه‌ای است که بخشنده‌تر از او در عالم نیست، بنابراین افتخار میزبانی خود را به مردم قم عطا کرد، میهمانی که پس از 17 روز خود میزبان زائران از گوشه و کنار شد و زائرانش را از کرامات خود سیراب کرد.

دختری 28 ساله به اندازه‌ای به موقعیت معنوی و فقاهت رسیده بود که همگان بر وجودش غبطه می‌خوردند.

امروز بارگاه حضرت معصومه(س) در قم قرار دارد و مانند نگینی بر تارک قم و ایران و حتی جهان می‌درخشد و هوای حرمش هوای سلام و صلوات است، آری بارگاه فاطمه ثانی در قم قرار دارد و همه سادات به عمه خود مفتخرند و ندای اسلام از این گنبد و بارگاه به سراسر دنیا منتشر می‌شود.

===================

یادداشت: ایمن‌سادات موسوی‌نژاد

===================

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول