اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان خبر داد

افزایش 10 درصدی مشارکت مردم در انتخابات / 10 نماینده قبلی استان در این دور تغییر کردند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات این دوره استان 10 درصد افزایش یافت، گفت: 10 نماینده قبلی استان در این دور تغییر کردند.

افزایش 10 درصدی مشارکت مردم در انتخابات / 10 نماینده قبلی استان در این دور تغییر کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدمهدی اسماعیلی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیروز یک پیروزی و نصرت الهی نصیب مردم ایران شد و اتفاق بزرگی رخ داد و صحنه انتخابات از چند ماه پیش قابل پیش‌بینی نبود.

وی ادامه داد: تحلیل‌هایی که پیش از انتخابات انجام می‌شد تصور برگزاری انتخابات در چنین محیط پرنشاطی را نمی‌داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: پیروزی واقعی انتخابات مردم ایران و رهبری بودند، تمام افراد و جریان‌ها به نوعی حضور گسترده مردم را پررنگ‌تر کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه چنین انتخاباتی به فضل الهی همان بشارتی بود که رهبر  انقلاب چند ماه قبل به آن اشاره کردند ، تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن طلیعه این بشارت بود و ظهور گسترده مردم در آن روز نشان از آماده شدن برای خلق حماسه جدید بود.

وی ادامه داد: در دور گذشته انتخابات آمار مشارکت در استان اصفهان حدود 47 درصد، شهرستان اصفهان 35 درصد و شهر اصفهان 20 درصد بود اما در این دوره تاکنون رشد 10 درصدی حضور مردم در انتخابات را در کل استان اصفهان نشان می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان اظهار داشت: طبق وعده‌ای که پیش از این داده بودیم انتخابات را در اتاق شیشه‌ای برگزار کردیم که شما دوستان رسانه‌ای گواهی بر این ادعا هستید، در عمل نشان داده شد که مدیریت استان با پاکدستی انتخابات را برگزار کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه تحقق مشارکت و قانون‌مداری سرلوحه کار مسئولان برگزاری انتخابات اصفهان بود، اضافه کرد: تمام توان خود را برای تقویت این دو هدف قرار دادیم و همایش‌های گسترده‌ای را در این زمینه برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه صبح دیروز رأس ساعت 8 صبح در استان در 2 هزار و 320 شعبه کار جمع‌آوری آراء آغاز شد، افزود: در 650 شعبه شهرستان اصفهان رأس ساعت 8 صبح رأی‌گیری آغاز شد و تنها در یک مورد با 7 دقیقه تأخیر شعبه کار خود را آغاز کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان اظهار داشت: در حوزه شهرستان مبارکه که قرار بود انتخابات الکترونیکی باشد نگرانی‌هایی داشتیم اما استقبال به گونه‌ای شد که مهلت جمع‌آوری آراء تا 12 شب تمدید شد، ضمن اینکه در شهرستان اصفهان تا ساعت 23 و در سایر شهرستان‌ها تا ساعت 22 کار جمع‌آوری آراء ادامه داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 520 صندوق رأی‌ تجمیع شده است و 135 صندوق دیگر در حال تجمیع در فرمانداری اصفهان است.

اسماعیلی افزود: اطلاعات تکمیلی در مورد آخرین نتایج شمارش آراء تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود و اطلاعات کنونی در شهر اصفهان نهایی نیست، در اکثر شهرستان‌ها نمایندگانی که انتخاب شدند، نمایندگان دور قبل مجلس در آن حوزه نبودند و تنها در دو حوزه، نمایندگان سابق مجدداً انتخاب شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد به جز رتبه نخست رأی در شهرستان اصفهان در سایر رده‌ها امکان جابه‌جایی وجود دارد، افزود: انتخابات در شهرستان اصفهان به دور دوم کشیده شده است و در دو شهرستان دیگر هم انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود، این انتخابات، انتخابات متفاوتی بود و مردم پیام‌های جدیدی داشتند.

اسماعیلی اضافه کرد: از 19 نماینده استان 10 نماینده تاکنون تغییر کرده‌اند و احتمال اینکه پس از شمارش کلی آرا 12 تا 13 نماینده از 19 نماینده استان اصفهان در دور گذشته تغییر کرده باشند وجود دارد.

وی تأکید کرد: اسامی نفرات برگزیده انتخابات بعد از ظهر امروز با هماهنگی وزارت کشور اعلام می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول