اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

رقابت‌ها را از امروز به رفاقت تبدیل کنید / نامزدها به فکر انتقام‌جویی نباشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از تمام نامزدها و طرفداران آنها می‌خواهیم عرصه رقابت‌های انتخاباتی را از همین امروز تبدیل به صحنه رفاقت و همدلی کنند.

رقابت‌ها را از امروز به رفاقت تبدیل کنید / نامزدها به فکر انتقام‌جویی نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: حضور مردم و پایبندی به نظام ولایت از سرمایه‌های ارزشمند این کشور است و مردم همچون انتخابات گذشته این بار نیز به صلابت و پشتیبانی نظام و ولایتمداری خود تاکید دارند.

وی با اشاره به شور و حال ایام تبلیغات و حضور آحاد مردم در صحنه سرنوشت‌ساز انتخاب کاندیدای اصلح تصریح کرد: آنهایی که شعار می‌‌دهند انتخابات در ایران تشریفاتی است چشم کور خود را به روی این همه شور و نشاط بسته‌اند.

عاملی با بیان این‌که در نظام اسلامی ما فرد پیروز در انتخابات از قبل تعیین شده نیست، خاطر نشان کرد: تکثر‌گرایی و رفتار عقلانی در تمام انتخابات ما موج می‌زند و آمریکا نیز خود به سلامت و رقابتی بودن انتخابات در ایران معترف است.

این مسئول الگوی انتخاباتی ارایه شده از سوی غرب و مزدوران منطقه‌ای آنها را یک الگوی فاسد پوسیده شده در نگرش مردم توصیف کرد و ادامه داد: تنها هدف آمریکا از تحرکات منطقه‌ای و برگزاری انتخابات تشریفاتی تنها درست کردن حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی است چرا که نظام غرب دموکراسی را ابزاری برای برآورده کردن اندیشه‌ها و اغراض‌آلوده خود ساخته است.

وی در ادامه اضافه کرد: با همدستی آمریکا در یمن انتخابات تک نامزدی برگزار شد در حالی که در نظام مدعی دموکراسی برگزاری انتخابات با تک نامزد یک عیب و ایراد بزرگ است.

 

دشمن قصد تلخ کردن ذائقه شیرین انتخابات با شکوه را دارد

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان این‌که دشمن تلاش می‌کند تا ذائقه ملت را به رغم حماسه شکوهمند در 12 اسفند تلخ کند، بیان کرد: به رغم این اندیشه ملت ما بیدار است و از اولین دقایق امروز و شروع رأی‌گیری به صحنه آمدند تا به همه نشان دهند که پشتوانه مردمی بزرگ‌ترین سرمایه نظام است.

عاملی گفت: با حضور ناظران تیزبین شورای نگهبان سلامت انتخابات تضمین شده است و هیچ کس حق ندارد در امانت ملت خیانت کرده و دست‌کاری کند.

وی افزود: مردم با خیالی راحت در صحنه حاضر باشند و یقین داشته باشند که سلامت انتخابات از چند زاویه در این کشور تحت کنترل و نظارت است و هیچ کس نمی‌تواند در آرای حقیقی مردم دست‌کاری انجام دهد.

عاملی خطاب به کاندیداها نیز تصریح کرد: کاندیدای پیروز مسئولیت خطیری دارد که اگر به عمق آن پی ببرد حتی از وحشت سنگینی مسئولیت و ترس و واهمه حتی شب‌ها نیز نمی‌خوابد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: خداوند متعال در روز قیامت به اندازه ذره‌ای خردل از ولی و سرپرست مردم در انجام وظیفه خود سئوال می‌کند و آنهایی که به منصب اسلامی به چشم طعمه نگاه می‌کنند به یقین گناهشان بخشودنی نیست.

وی خطاب به کسانی که در انتخابات پیروز نمی‌شوند نیز گفت: آنهایی که در این انتخابات رأی نمی‌آورند از بابت این‌که در صحنه خدمتگزاری حاضر شدند خداوند متعال اجر و پاداش آنها را می‌دهد و رایگان صواب چهار سال نمایندگی را نصیب آنها می‌کند.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: هرگونه حرکت شیطانی و زیر سئوال بردن سلامت انتخابات از سوی کسانی که رأی نمی‌آورند، قابل قبول نیست و هیچ کاندیدایی حق ندارد به فکر انتقام‌جویی باشد.

عاملی بیان کرد: انتخابات در ایران عامل وحدت است نه تفرقه چرا که بلوغ سیاسی مردم به انتخاب افراد صالح و شایسته کمک می‌کند.

 

اهانت به ساحت قرآن کریم توهین به تمام بشریت است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با بیان این‌که اهانت‌کنندگان به ساحت قرآن کریم در افغانستان مورد مذمت مردم و مسلمانان هستند، گفت: بعد از حرکت سخیف کشیش آمریکایی در آتش زدن قرآن کریم و تولید فیلم اهانت‌آمیز فتنه در غرب این بار عده‌ای مزدور صفت در افغانستان قرآن را مورد اهانت قرار دادند که ملت‌های مسلمان در هفته‌های اخیر پاسخ آنها را به روشنی دادند.

عاملی حرکت برنامه‌ریزی شده در کشور انگلستان در اهانت به کعبه آمال امت، خانه خدا و همچنین اهانت آشکار آلمانی‌ها به سنگ حجرالاسود به عنوان نماد کند ذهن بودن مسلمانان این بار نیز در یک حرکت حقارت‌بار دیگر قرآن کریم را مورد جسارت قرار دادند که همه نشان می‌دهد غرب از توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی به شدت نگران است.

وی به هجمه‌های زیاد در عذرخواهی رئیس جمهور آمریکا از مسلمانان اشاره کرد و افزود: آنهایی که به این حرکت اعتراض می‌کنند چرا زمانی که به مقدسات دیگر امت‌ها از سوی رژیم صهیونیستی اهانت می‌شود، واکنشی نشان نمی‌دهند و احساس می‌کنند باید امت اسلامی را مورد اهانت و جسارت قرار دهند.

عاملی تصریح کرد: در همین کشور همسایه ما آذربایجان کتاب شیطانی سلمان رشدی در اهانت به نبی مکرم اسلام چاپ و توزیع شد و به یقین این اهانت‌ها آخرین اهانت نمی‌باشد اما آن چه مشخص است بی‌توجهی به 1.5 میلیارد نفر جمعیت مسلمان دنیا است که سعی می‌کنند آنها را تحت فشار قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: به قدرت الهی فرهنگ و تمدن اسلامی سنگرها را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و در آینده اسلام و مسلمانان حرف اول را در دنیا می‌زنند.

 

حق محرومان را از مال خود پرداخت کنید

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد را گرامی داشت و اضافه کرد: افراد متمول جامعه در آستانه عید نوروز باید از نیازمندان و محرومان جامعه حمایت کرده و آنها را یاری کنند.

وی ادامه داد: آن‌گونه که از کلام الهی بر می‌آید حق و حقوق محرومان جامعه در پول و ثروت افراد صاحب مال و مکنت وجود دارد که شایسته است به پرداخت آن اقدام کنند.

عاملی همچنین از همت اهالی استان در پرداخت 2 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات قدردانی کرد و بیان داشت: این ظرفیت بایستی همه ساله افزون‌تر شده و تا رقم 10 میلیارد تومان می‌توان زکات در این استان جمع‌آوری کرد.

وی رتبه اول شهرستان گرمی را در پرداخت زکات استان یادآور شد و افزود: مردم این شهرستان 600 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که از مردم متدین این منطقه انتظاری بیش از این نیز نیست.

 

اهانت‌کنندگان به فطرت پاک نقش شیطانی بازی می‌کنند

عاملی در ادامه سخنان خود به بحث فطرت و طبیعت انسان گفت: خداوند انسان را براساس فطرت و توجه به کمالات اوج و تعالی می‌بخشد چرا که فطرت منبع هدایت و اصلاحات فردی و اجتماعی است که وجود انسان را از خاک به افلاک می‌برد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز نظام‌های مادی‌گرای دنیا با پوشاندن لباس زیبا به ظاهر طبیعت انسان فطرت را مورد تاخت و تاز واقعی قرار دادند و سعی کردند به واسطه این امر شخصیت و شخص انسان‌ها را بشکنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: در سایه همین حقارت‌ها و تحقیر شدن‌ها است که بیداری اسلام شکل گرفته و مبارزه با شیاطین روزگار آغاز شده است که در فطرتی پاک همین حرکت‌ها ادامه دارد.

عاملی به بی‌حرمتی یک هنرپیشه زن ایرانی که مرعوب فرهنگ آمریکا شده است، اشاره کرد و ادامه داد: این بانوی هنرمند در کمال تأسف فطرت و حیا را زیر پا گذاشته و با ظاهری لخت خود را در معرض دید عموم قرار داده تا از طریق اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی طبیعت ناپاک غرب را در حقیقت متظاهر کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر امروز غرب کودکان دبستانی را به بی‌حیایی و ناکام گذاشتن فطرت وادار می‌کند و یا سعی می‌کند با حرکت زنان هرزه و یا تولید فیلم‌های مستهجن اندیشه‌های پاک را به حقارت بکشاند، نشأت گرفته از نقش شیطانی است که چنین نظام‌هایی بازی می‌کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول