اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تراکم حضور در پای صندوق‌های رای

54 کاندیدا برای کسب 7 کرسی مجلس در اردبیل رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: با آغاز رای‌گیری از اولین ساعات صبح امروز در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور و در یک تکاپوی پر‌شور و نشاط مردم استان اردبیل از بین 54 کاندیدا هفت نفر را راهی بهارستان می‌کنند.

54 کاندیدا برای کسب 7 کرسی مجلس در اردبیل رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل صبح امروز در جریان بازدید از شعب اخذ رای اظهار داشت: در استان اردبیل 24 هزار عوامل اجرایی، هیئت بازرسی، انتظامی، امنیتی و نظارتی در عرصه انتخابات فعالیت می‌کنند.

داور نظر‌علیان با بیان اینکه ما ناظران و سر‌ناظران را در شعب اخذ رای به کارگیری کردیم تا نظارت بر انتخابات تقویت شود خاطرنشان کرد: از معتمدین محلات نیز پنج تا 10 نفر به همراه نماینده فرمانداران و بخشداران بر روند انتخابات نظارت دارند.

وی ناظران شورای نگهبان را در هر شعبه چهار نفر اعلام کرد و گفت: ماموران نیروی انتظامی و امنیتی نیز به همراه دیگر عوامل در انتخابات مشارکت دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل در ادامه بیان داشت: بر اساس حدیثی از نبی مکرم اسلام" اگر کسی در اصلاح امور مسلمین اهتمام نکند مسلمان نیست "همه مردم در انتخابات مشارکت دارند و این مشارکت تقویت نظام است.

نظرعلیان تصریح کرد: هر عمل صالحی که دشمن را عصبانی کرده و آنها را به غیض بیندازد عمل صالحی است و انتخابات بیش از آنکه وجهه سیاسی داشته باشد وجهه مکتبی دارد.

این مسئول روند انتخابات را در سه ساعت گذشته بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: مردم با شور و نشاط خاص در صحنه انتخابات حاضر هستند.

اما از شهرهای دیگر استان اردبیل نیز خبر می‌رسد حضور آگاهانه و با بصیرت مردم به گونه‌ای است که در بسیاری از شعبه‌ها مردم برای رای دادن صف کشیده و در حال مشارکت در این امر خیر و نیک هستند.

در حالی که در جنوب استان اردبیل اوضاع جوی مساعد نبوده و هوا سرد و برفی است شعب اخذ رای سیار به راه افتاده‌اند تا با حضور در مناطق روستایی، صعب‌العبور و برفگیر آرای مردم را جمع‌آوری کنند.

اما بر اساس آخرین خبر‌ها از ستاد انتخابات استان اردبیل و اطلاعیه جدیدی که صادر شده است وجود کارت ملی در هنگام رای دادن الزامی به نظر می‌رسد.

این شرایط در حالی است که در استان اردبیل و در پنج حوزه انتخابیه 54 کاندیدا برای راهیابی به مجلس رقابت تنگاتنگی را انجام می‌دهند که در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین 25 نفر برای کسب سه سهمیه در مجلس، در حوزه انتخابیه پارس‌آباد 12 نفر برای راهیابی یک نفر به بهارستان، در مشگین‌شهر هشت نفر برای راهیابی یک نفر به مجلس، در حوزه انتخابیه گرمی چهار کاندیدا برای راهیابی یک نماینده به قوه مقننه، و در حوزه انتخابیه خلخال نیز پنج کاندیدا برای راهیابی یک نفر به بهارستان با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول