اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کسب 18 کرسی مجلس

رقابت 173 کاندیدای خوزستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: رقابت انتخاباتی 173 کاندیدا در استان خوزستان برای تصاحب 18کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

رقابت 173 کاندیدای خوزستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، از مجموع 319 داوطلبی که نام نویسی کرده بودند 98 نفر رد صلاحیت، 16 نفر در هفته اول انصراف و 9 نفر نیز به واسطه ائتلاف‌های انجام شده استعفاء داده‌اند، روز گذشته نیز 3 کاندیدای دیگر انصراف خود را اعلام کردند و بدین ترتیب در حال حاضر رقابت انتخاباتی میان 173 نفر از نامزد‌ها ادامه دارد.

دراستان خوزستان 70هزار عوامل برگزاری فرآیند انتخابات در استان بسیج شده‌اند و آمادگی کامل برگزاری انتخابات را در زمان قانونی دارند. علاوه بر این، تعرفه‌ها و صندوق‌های رأی نیز در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است و برگزاری انتخابات عملاً از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات مجلس نهم، 18 سال و بالای 18 سال استان را 3 میلیون و 29 هزار نفر عنوان کرد.

به گفته حمید قناعتی، تعداد 2 هزار و 809 صندوق اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و 951 صندوق ثابت و 858 صندوق سیار هستند.

قناعتی با اشاره به دایر بودن شعب اخذ رأی برای انتخاب نمایندگان اقلیت‌های مذهبی، در شهرستان اهواز اظهار داشت: در این زمینه شهرستان اصفهان حوزه اصلی اقلیت‌های ارامنه جنوب و شهرستان تهران حوزه اصلی اقلیت‌های زرتشتی و آشوری ـ کلدانی است.

 

در مرکز خوزستان اهواز نیز حدود 16 هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در 623 شعبه شهری و روستایی حوزه انتخابیه اهواز برعهده دارند که این تعداد شامل عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیت و پشتیبانی است.

مجموعا 860 هزار نفر در شهرستان اهواز واجد شرایط شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، 802 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در شهرستان اهواز هستند.

از استان خوزستان 18 نماینده به مجلس نهم راه می‌یابند که شهرستان‌های اهواز و آبادان هر کدام سه نماینده دارند و در 12 حوزه انتخابیه دیگر از هر کدام یک نماینده به مجلس راه خواهند یافت.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول