اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آخرین تحولات انتخاباتی در کرمان

خبرگزاری فارس: مردم کرمان در حالی پای صندوق‌های رأی می‌روند که طبق آخرین تحولات انتخاباتی کرمان، 20 کاندیدا در کرمان انصراف داده‌اند و رقابت انتخاباتی بین دیگر کاندیداها ادامه دارد.

آخرین تحولات انتخاباتی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پهناورترین استان کشور با 23 شهرستان 10 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که آنها را از 9 حوزه انتخابیه با رأی مردم به بهارستان می‌فرستد.

طبق آخرین اطلاعات از روزهای گذشته انصراف برخی کاندیداها به نفع کاندیداها مطرح نیز آغاز شده و 9 نفر از کاندیداها انصراف داده‌اند و با احتساب 11 انصرافی قبل‌، تعداد انصرافی‌های نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عدد 20 رسیده است.

برخی از انصرافی‌ها رسماً به نفع کاندیداهای خاص کنار رفته‌اند و برخی نیز اعلام کرده‌اند که کناره‌گیری آنها در راستای حمایت از کاندید خاصی نبوده است.

انصرافی‌ها از حوزه‌های بافت‌، رابر و ارزوئیه‌، ‌سیرجان و بردسیر‌، کرمان و راور، شهربابک‌، ‌انار و رفسنجان‌، زرند و کوهبنان، کهنوج،‌ منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب بوده‌اند.

همچنین یک کاندید در حوزه شرق استان نیز روز گذشته تأیید صلاحیت شد و تنها نشست تبلیغاتی خود را در آخرین روز مهلت قانونی تبلیغات برگزار کرد.

برای کسب کرسی‌های مجلس استان کرمان اصولگرایان حرف اول را می‌زنند و رقابت بین چهره‌های اصولگرا در کرمان وجود دارد و اصلاح‌طلبان در ضعیف‌ترین موضع خود طی سال‌های اخیر قرار دارند.

در ابتدای ثبت‌نام کاندیداها در استان کرمان 177 نفر برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کردند که در نهایت با انتقال یک نفر از حوزه مشهد و کلات به حوزه زرند و کوهبنان این تعداد به 118 نفر رسید.

حضور مردم کرمان از لحظات ابتدای رأی‌گیری در پای صندوق‌های رأی‌، حاکی از آن است‌ که دیار کریمان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، رکوردی خیره کننده از حضور خود بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول