اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی ارشاد قم خبر داد

انتشار 1500 صفحه اخبار انتخاباتی توسط رسانه‌های قم

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از انتشار بیش از هزار و 500 صفحه اخبار انتخاباتی توسط رسانه‌های استان خبر داد.

انتشار 1500 صفحه اخبار انتخاباتی توسط رسانه‌های قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد خامه‌یار شب گذشته در جلسه توجیهی خبرنگاران برای پوشش خبرهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه روزانه اخبار رسانه‌های استان پیرامون انتخابات رصد می‌شود ابراز داشت: حاصل فعالیت‌های خبرنگاران استان در این زمینه، بیش از هزار و 500 صفحه خبر بر روی خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، نشریات محلی و سراسری است.

وی فعالیت رسانه‌های استان را در گرم‌تر شدن تنور انتخابات و حضور حداکثری مردم در صحنه مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد:‌ مردم به یک رسانه بیش از ستاد‌های انتخاباتی اعتماد دارند زیرا رسانه‌ها خبر‌ها را پالایش کرده و سپس منتشر می‌کنند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های استان پیرامون انتخابات مجلس ابراز داشت: اعتراضی از هیچ یک از کاندیداهای مجلس در قم از اینکه نشریه‌ای در استان نسبت به وی بی‌مهری کرده نداشتیم که این امر پارامتر مثبتی برای اصحاب رسانه در استان است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه عکس انتخابات در دانشگاه‌ها و مراکز پرتردد شهر، حاشیه نماز جمعه و... خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 54 قطعه عکس از عکاسان خبری استان از انتخابات‌های گذشته طی یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

خامه‌یار از نامه مدیرکل ارشاد به فرماندار قم خبر داد و یادآور شد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نامه از فرماندار قم درخواست کرده است که خبرنگاران نیز جزو عوامل اجرایی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شمار روند و از مزایای در نظر گرفته در این زمینه برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه 176 گروه خبری خارجی انتخابات نهمین دوره مجلس را در کشور پوشش خبری خواهند داد تصریح کرد: از این تعداد 8 گروه تاکنون وارد قم شده‌اند و حضور پرشور مردم قم را در انتخابات به سراسر جهان مخابره خواهند کرد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین اظهار داشت: 25 خبرنگار رسانه‌های سراسری کشور نیز برای پوشش اخبار انتخابات به قم می‌آیند و در کنار خبرنگاران استان به انعکاس اخبار مربوط به انتخابات می‌پردازند.

وی همچنین از برآورده کردن تمهیداتی برای پوشش اخبار حضور مراجع عظام و علمای اعلام پای صندوق‌های رأی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اختصاص دو صندوق رأی سیار برای اخذ آراء مراجع عظام و علما ترتیبی اتخاذ شده است که خبرنگاران و عکاسان بتوانند به بهترین وجه اخبار آن را پوشش دهند.

خامه‌یار همچنین با اشاره به چاپ پوستر و عکس کاندیداهای 27 شهر کشور در قم خاطر نشان کرد: دو چاپخانه تخلفاتی در زمینه چاپ پوستر و عکس مرتکب شدند که بعد از انتخابات به تخلفات آنها رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین تخلفات صورت گرفته برخی از نشریات استان را در ایام انتخابات مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پرونده این نشریات برای رسیدگی به هیئت نظارت ارسال خواهد شد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از حضور گروه خبری خبرگزاری رویترز انگلستان در قم خبر داد و تاکید کرد: این گروه خبری نهم اسفند ماه برای تهیه حال و هوای انتخابات به قم وارد شده است.

وی از حضور گروه خبری تلویزیون فونکیس چین نیز خبر داد و اضافه کرد: گروه تلویزیونی آسوشیتدپرس آمریکا روز یازدهم وارد قم شده و با مردم در خصوص حضور در انتخابات گفت‌وگو کرده است.

خامه‌یار خبرنگاران روزنامه ایل تیمپو کلمبیا و عکاسان موسسه عکس گتی ایمیج آمریکا را از دیگر خبرنگاران خارجی دانست که نسبت به پوشش خبری انتخابات در قم اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول