اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای فیبر نوری

برخی سازه‌های اضافی از آنتن‌های مخابراتی مشهد حذف می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بر لزوم اجرای پروژه فیبر نوری در مجموعه شهرداری مشهد تاکید کرد و آن را گامی دیگر در راستای ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی عنوان کرد.

برخی سازه‌های اضافی از آنتن‌های مخابراتی مشهد حذف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی آبسالان در نخستین جلسه هم‌اندیشی شهرداران و مدیران درآمد مناطق مشهد در زمینه ساماندهی دکل‌های مخابراتی در سطح شهر مشهد اظهار داشت: سلامت شهروندان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در شورای اسلامی شهر مشهد به آن توجه شده است که بر اساس این مصوبه نصب و ایجاد هر گونه دکل یا تاسیسات مخابراتی نظیر سایر مستحدثات شهری باید با صدور مجوز از سوی شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اپراتورهای تلفن همراه و موسسات سرویس گیرنده مخابراتی با نصب حدود هزار دکل، سطح شهر مشهد را به جنگل انبوهی از آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی تبدیل کرده‌اند، تاکید کرد: با توجه به پشتوانه مطالعاتی حداقل یک ساله در این زمینه،‌ می‌توان امیدوار بود که با هم‌فکری مدیران و کارشناسان ذی‌ربط شهرداری و متخصصان سازمان فاوا برنامه‌ریزی مناسبی را در راستای بهبود و ساماندهی دکل‌های مخابراتی هم از نظر زیست‌محیطی و هم از نظر زیبایی و منظر شهری طراحی و پیاده‌سازی کنیم.

آبسالان به استفاده از تکنولوژی قدیمی در استفاده از آنتن‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در برخی فضاهای شهری و حتی منازل مسکونی، آنتن‌های BTS نصب شده که چهره شهر را مخدوش کرده است و مواردی بر رعایت ‌نکردن استانداردها در نصب این آنتن‌‌ها دیده می‌شود که این سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: مهم‌ترین اقدامات سازمان فاوا در این زمینه انجام مطالعات و تهیه طرح فنی ساماندهی دکل‌ها با استفاه از نظرات متخصصان و کارشناسان همراه اول و ایرانسل، ‌بررسی مشکلات سازه‌ای و امنیت ناشی از آنها و بررسی مسایل ظاهری آنتن‌ها از منظر زیبایی شهری و همکاری با کمیته زیباسازی حوزه معاونت شهرسازی شهرداری مشهد است.

آبسالان با اشاره به دیگر اقدامات سازمان فاوا بیان کرد: بررسی مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی‌های تشعشعی،‌ تشویق اپراتورها در راستای استفاده از ایستگاه‌های مشترک برای ارایه سرویس و تبدیل دکل‌های ماکرو به میکرو و در نهایت به نوع پیکو، اهتمام به فراهم آوردن زیرساخت لازم برای تبدیل شبکه انتقال SDH به فیبر نوری ازجمله مهم‌ترین اقدامات کمیته اجرایی ساماندهی دکل‌های مخابراتی بوده است.

این مقام مسئول به امنیت و غیر مضر بودن انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری اشاره کرد و گفت: با استفاده از فیبرنوری می‌توان شبکه Transmision و Book bone شبکه همراه را به جای استفاده از امواج و استفاده از تجهیزات SDH به روی فیبر منتقل کرد و تشعشعات کمتری را در فضای شهری منتشر کردو با این روش برخی تجهیزات اضافی نصب شده بر روی دکل‌ها و آنتن‌ها حذف و ارتفاع آنها متعادل‌تر خواهد شد که مسلما این موضوع علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری سبب پایداری شبکه موبایل و بهبود سرویس می‌شود.

آبسالان اظهار امیدواری کرد: با همراهی تمام مدیران مناطق 13 گانه شهرداری مشهد، توسعه زیرساخت شبکه پرسرعت فیبرنوری برای مجموعه شهر هر چه زودتر فراهم می‌شود تا شهروندان نیز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول