اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

صنایع دستی استان‌های غرب کشور نمادی از تاریخ کهن ایران هستند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: صنایع دستی استان‌های غرب کشور نمادی از سابقه دیرینه هنر و تاریخ کهن کشورمان ایران هستند.

صنایع دستی استان‌های غرب کشور نمادی از تاریخ کهن ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه نصرت‌الله سپهر در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی شهرستان مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی مراغه فرصتی برای نشان دادن هنرهای بومی و محلی در کنار یکدیگر به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی استان‌های غرب کشور هر کدام در تنوع طرح و رنگ صاحب سبک و قدرتمند هستند که می‌توانند به خوبی بازارهای داخلی و خارجی را با توجه به سلیقه و نیاز مشتری پوشش دهند.

وی افزود: نقره‌کاری آذربایجان‌شرقی، گیوه استان‌های کرمانشاه و کردستان، ورنی آذربایجان‌شرقی و اردبیل، نازک‌کاری چوب و گلیم ایلام تنها نمونه‌های کوچکی از صنایع دستی شناخته شده با کیفیت و زیبای این مناطق از کشورمان به شمار می‌روند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای و کشوری برای گردهمایی هنرمندان صنایع دستی استان‌های مختلف اتفاق مثبتی است که استان‌های غرب کشور توانسته‌اند هنر خود را در این نمایشگاه‌ها خوب و قدرتمند نشان دهند.

سپهر، ایرانیان را هنرمندانی چیره‌دست و بدون رقیب در زمینه صنایع دستی در جهان توصیف کرد و گفت: گواه این ادعا را می‌توان در کسب همیشگی جایگاه‌های اول تا سوم صنایع دستی ایران در سطح جهان مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت در عرضه هنر صنایع دستی نتیجه تلاش هنرمندان و پیشینیان کشورمان در این زمینه است.

سپهر تاکید کرد: صنایع دستی برای ما ایرانیان تنها یک هنر نیست بلکه بخشی از فرهنگ غنی و برگی پژوهشی از تاریخ کهن کشورمان به شمار می‌رود که نیازمند توجه همیشگی و اختصاصی است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول