اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران:

رتبه سوم بسته‌بندی کالای صنایع دستی به مازندران رسید

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: رتبه سوم بسته‌بندی در صنایع دستی کشور بعد از قزوین و کرمان به مازندران رسید.

رتبه سوم بسته‌بندی کالای صنایع دستی به مازندران رسید

رحمت علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در جشنواره ملی صنایع دستی کشور که با حضور 25 استان در زنجان برگزار شده بود مازندران بعد از قزوین و کرمان رتبه سوم بسته‌بندی در محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی را کسب کرد.

وی بیان داشت: بسته‌بندی 20 اثر صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و ملی کشور از کارشناسان صنایع دستی، هنرمندان شاخص استان، دانشگاه مازندران و موسسه فرهنگی هنری هفت آینه در این جشنواره شرکت کردند.

علیزاده یادآور شد: بسته‌بندی کالاهای صنایع دستی یکی از برنامه‌های پیگیری شده توسط معاونت صنایع دستی کشور بوده که در سال 90 به طور دوره‌ای در قالب کارگاه‌های آموزشی در چند استان کشور برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و اختتامیه آن در جشنواره بسته‌بندی زنجان آشنایی هنرمندان با مقوله بسته‌بندی و هنر روز در این زمینه است.

وی تصریح کرد: صنعت بسته‌بندی در حال حاضر یکی از موضوع‌های مهم در عرضه تولیدات صنایع دستی در دنیا است و برای موفقیت در صادرات صنایع دستی باید بسته‌بندی مناسب کالا نیز تهیه و تولید شود.

علیزاده یادآور شد: معاونت صنایع دستی کشور تلاش دارد با آموزش هنرمندان و ایجاد فضای رقابتی برای آنها چنین همایش‌هایی و همچنین حمایت‌های مالی و اختصاص تسهیلات بانکی به آنها به صادرات صنایع دستی رونق بیشتری ببخشد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در این جشنواره موسسه فرهنگی هنری هفت آینه با ارایه 11 اثر بسته‌بندی محصولات مختلف صنایع دستی لوح جشنواره را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول