اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

10 هزار اصله نهال غرس می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و به میمنت این ایام 10 هزار اصله نهال در شهرستان خلخال غرس می‌شود.

10 هزار اصله نهال غرس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته منابع طبیعی در خلخال اظهار داشت: کاشت درخت و نهال یکی از کارهای نیک توصیه شده در دین اسلام است که بر هر مسلمان و مومنی فرض است تا در این امر خیر و نیک که در حقیقت سالم‌سازی فضای زندگی نسل آینده است مشارکت کند.

وی با یادآوری اینکه درخت به‌عنوان یک موجود زنده به یک حیات و بقای واقعی و رسیدگی حتمی نیاز دارد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هر چند برخی غفلت‌ها در این زمینه و در مسیر توسعه منابع طبیعی انجام شده اما عرصه‌های طبیعی ما شایسته‌ترین ذخیره و توشه‌ای است که صیانت از آن وظیفه و رسالت ملی است.

فرماندار شهرستان خلخال با بیان اینکه شهرستان خلخال از مناطق بکر و طبیعی در توسعه منابع طبیعی و توجه جدی به عرصه‌های جنگلی است گفت: افراد فرصت‌طلب و سودجویی که به این عرصه ضربه و لطمه وارد می‌کنند در حقیقت بزرگترین خیانت را در حق آیندگان مرتکب می‌شوند.

عبداللهی ادامه داد: ما در یک رسالت واقعی و مسئولیت فراگیر نباید از توجه به این عرصه غفلت کنیم چرا که منابع طبیعی ارزشمند‌ترین منبع خدادادی است که می‌تواند سلامت محیط زیست، توسعه شاخص‌ها و بسیاری از زیرساخت‌ها را سبب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس اداره منابع طبیعی خلخال نیز از افتتاح 600 آبشخور دامی در 43 روستای خلخال با اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیون ریال خبر داد.

علی جعفر‌زاده تصریح کرد: به لحاظ اهمیت مراتع و آگاه‌سازی عمومی مانور مشترک اطفای حریق با همکاری جمعیت هلال احمر، محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری خلخال اجرا می‌شود.

وی تجلیل از اعضای همیار طبیعت و محافظین افتخاری را از برنامه‌های هفته منابع طبیعی اعلام کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران از منابع طبیعی با هدف صیانت از این عرصه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی خلخال در پایان سخنان خود اظهار داشت: امسال نیز مطابق سال‌های گذشته در عرصه پارک جنگلی گونی خلخال نهال‌کاری انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول