اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد

کاشت 180 میلیون اصله نهال از گونه‎های جنگلی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 180 میلیون اصله نهال از گونه‎های جنگلی در گلستان کاشته شده است.

کاشت 180 میلیون اصله نهال از گونه‎های جنگلی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمید سلامتی صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سطح بیش از 2 میلیون هکتار گستره دارد که 451 هزار هکتار آن پوشش جنگلی، 863 هزار هکتار مرتع و در 9 حوزه آبخیزداری فعالیت می‎کند.

وی با اشاره به اعتبار سال جاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: 300 میلیارد ریال تاکنون اعتبار استان را تشکیل می‎دهد که 143 میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و 157 میلیارد ریال آن از اعتبارات ملی ابلاغ شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: مساحت 104 میلیون هکتار جنگل و مرتع به صورت شبانه‌روزی با گشت نیروهای حفاظتی جهت پیشگیری از تخریب و تجاوز، قطع درخت، شخم و شیار مراتع، پیشگیری و اطفاء حریق و... انجام می‎شود.

وی با اشاره به پروژه‎های اجرائی انجام شده در این حوزه در 10 سال گذشته اذعان داشت: ایجاد مرز بین مستثنیات مردم و منابع ملی حدود 300 کیلومتر، پروژه نصب پنج مارک به طول 30 کیلومتر، خرید و تجهیز شبکه رادیویی برای اطلاع‌رسانی به موقع، احداث و تجهیزات پاسگاه‎های ایست بازرسی محمولات جنگلی در مسیر انتهایی استان به تعداد پنج دستگاه، تجهیز نیروهای حفاظتی به سیستم‎های روز و استفاده از سربازان در حفاظت جنگل از جمله این پروژه‎ها است.

سلامتی اطلاع‌رسانی مردمی، تجهیز و آموزش نیروهای یگان حفاظتی، هماهنگی با مدیران ملی و استانی، و دستگاه‎های قضایی در راستای حفاظت و بهینه و پیشگیری از تخریب و تجاوز به جنگل و مرتع را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ابراز داشت: برای گشت مستمر در جنگل و مرتع به خصوص فصول بحران تعداد 120 نیروی سرباز آموزش دیده و در سه نقطه حرایی استان مستقر هستند.

وی متذکر شد: سه پایگاه اطفا حریق هوائی و زمینی در مرکز استان و دو شهرستان بحرانی احداث و همچنین تعداد 3 هزار نفر نیرو در قالب گروه‎های 22 نفره در کل استان روستائیان حاشیه جنگل آموزش و با تجهیزات اطفا حریق تجهیز شده‎اند که در موقع بحران برای اطفا حریق به کار گرفته می‎شوند.

سلامتی در بحث اقدامات جنگل‎کاری گلستان گفت: تاکنون 73 هزار و 832 هکتار در سطح استان جنگل‎کاری شده و گونه‎های کاشت شده از انواع پهن برگ و سوزنی برگ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اذعان داشت: مقدار 3 هزار و 120 هکتار ذخیره‌گاه‎های جنگلی با گونه‎های منحصر به فرد و نادر سرخدار، سرونوش، آزاد، شمشاد، زربین، پسته کوهی و... موجود است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول