اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان‌وبلوچستان خبر داد

کاشت 10 هزار اصله نهال مانگرو در سایت پرورش میگوی گواتر

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 10 هزار اصله نهال مامگرو در زهکش‌های سایت بزرگ پرورش میگوی گواتر سیستان و بلوچستان کاشته شد.

کاشت 10 هزار اصله نهال مانگرو در سایت پرورش میگوی گواتر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، غلامرضا سندگل اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، تعداد 10 هزار اصله نهال مانگرو به سایت بزرگ پرورشی میگوی گواتر انتقال و عملیات کاشت آنها در زهکش‌های سایت آغاز شد.

وی افزود: هزینه انتقال و کاشت نهال بر عهده شیلات استان و تأمین نهال، مشاوره و مکان‌یابی پروژه نیز توسط اداره کل منابع طبیعی صورت پذیرفته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: با کاشت نهال‌ها و به بار نشستن آنها، اکوسیستمی جدید سرشار از مواد غذایی شکل می‌گیرد که محل پناهگاه و تخم ریزی مناسبی برای زادآوری و رشد نوزادان آبزیان و در نهایت به افزایش ذخایر دریایی کمک خواهد کرد.

سندگل گفت: اکوسیستم جنگلی شکل گرفته در محدوده زهکش‌ها و جزر و مد ضمن ایجاد تعادل در ترکیبات شیمیایی و فیزیکی آب دریا و ایجاد محیط مناسب زندگی آبزیان، می‌تواند به عنوان یک محیط و فضای سبز در تلطیف هوا نقش بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری کار مردم به مردم، مدیریت بهره‌برداری بندر صیادی پسابندر پس از طی مراحل قانونی در 20 اسفندماه سال 87 به طور مشترک به پنج تعاونی فعال و متقاضی بندر مذکور، به عنوان نمایندگان جامعه صیادی منطقه در قالب شورای مدیریت بندر واگذار شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در طی واگذاری به علت جلب رضایت بهره‌‌برداران و مالکان شناورهای صیادی از عملکرد مدیریت بهره‌بردار، قرارداد فیمابین سه بار تمدید و در شرف چهارمین تمدید است.

سندگل خاطرنشان کرد: مدیریت بهره‌بردار در مدت واگذاری ضمن اعمال مدیریت بهینه در اداره بندر و فعالیت‌های شناورها موفق شده کارهای عمرانی و رفاهی مناسبی با درآمد خود بندر انجام دهد که از جمله می‌توان به احداث نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، راه‌اندازی باجه تلفن ثابت، راه‌اندازی وب سایت، جمع‌آوری روغن سوخته و جدیت در نظافت حوضچه و اسکله و بازار حراج اشاره کرد.

وی افزود: در آخرین جلسه هیئت امناء پسابندر نیز مصوبات ارزشمندی در راستای خدمت به بهره‌برداران منطقه اتخاذ شد.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول