اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

نتایج انتخابات را در اولین فرصت اعلام می‌کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: نتایج قطعی و نهایی انتخابات را که در حیطه فرماندار است سعی خواهیم کرد با دقت و سرعت و بعد از تایید نهایی مراجع ذی‌صلاح به اطلاع مردم برسانیم.

نتایج انتخابات را در اولین فرصت اعلام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در آخرین نشست هماهنگی برگزاری انتخابات در اردبیل با اشاره به برخی حرکت‌های غلط قبل از اعلام رسمی نتایج انتخابات و شایعه‌پراکنی‌های مختلف اظهار داشت: اعلام نتایج انتخابات تنها در حیطه فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه است و هیچ کس حق ندارد به صورت غیر‌رسمی و غیر‌واقع آمار و نتایج را اعلام کرده و به تشویش اذهان عمومی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به شایعات نیمه شب روز شنبه که اعلام نتایج خیالی و کذایی می‌شود توجه نکنند و از تجمع و شیرینی پخش کردن و پیروزی قاطع بدون اظهار نظرهای رسمی پرهیز کنند.

این مسئول ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد نتیجه انتخابات را در کمال دقت و سرعت اطلاع‌رسانی کنیم اما دقت و سرعت ما تکمیل کننده امانت و سلامت انتخابات خواهد بود.

رقابت 25 کاندیدا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ایام تبلیغات پنج نفر از کاندیداها در این حوزه انتخابیه انصراف داده‌اند گفت: در روز جمعه 25 کاندیدا با هم رقابت می‌کنند که در این زمینه نسبت به دوره‌های قبل از لحاظ ترکیب و تنوع گرایش‌ها و علایق سیاسی یک رشد مناسب را شاهد هستیم.

اکبری بیان داشت: از ساعت هشت صبح روز جمعه رای‌گیری آغاز و تا 10 ساعت ادامه خواهد داشت که در صورت پیشنهاد فرمانداری با هماهنگی هیئت نظارت، تایید استاندار و تصویب وزیر کشور امکان تمدید فرصت قانونی انتخابات وجود دارد.

حضور 10 خبرنگار به‌عنوان چشم تیز‌بین مردم در یوم انتخابات

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه 10 نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، سرپرستی روزنامه‌های سراسری و نشریات محلی انتخابات را به دقت زیر نظر گرفته و به عنوان چشم تیز‌بین مردم در اتاق شیشه‌ای در شمارش آرا ناظر خواهند بود بیان داشت: ما سعی کردیم با این اقدام برخی شبهه و تشکیک اذهان عمومی را از بین ببریم تا در یک جریان سالم و شفاف انتخاباتی نمایندگان آنها صادقانه در صحنه آماده باشند.

اکبری گفت: خبرنگاری که در روز انتخابات وارد قرنطینه می‌شود تا لحظه تمام شدن شمارش آرا که احتمال دارد تا ظهر روز شنبه طول بکشد بدون کوچک‌ترین وسیله ارتباطی در اتاق شیشه‌ای خواهد بود و حق ورود و خروج هم نخواهد داشت.

رئیس شورای تامین اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر نوع نقل قول شبانه از زبان بنده غیر‌قابل باور و در حد یک دروغ است تصریح کرد: بعد از پایان سرشماری در کمال دقت و سرعت و تایید مراجع قانونی اولین نتایج رسمی در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.

اکبری ابراز داشت: البته خبرنگاران در قالب یک اکیب با وسیله نقلیه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد می‌توانند به شعبات و شهرهای مختلف حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین سرکشی کرده و خبر و گزارش تهیه کنند.

اکبری وظیفه تمام فعالان انتخابات را برگزاری سالم و امانتدارانه انتخابات توصیف کرد و اظهار داشت: ما به کار خطیر و سرنوشت‌ساز خبرنگاران یقین داریم ولی امیدواریم خبرنگاران نیز در اطراف شعب اخذ رای در کمال صحت و سلامت از دخالت و یا تبلیغ کاندیدایی خاص پرهیز کنند.

وی از تامین امنیت و سلامت انتخابات به صورت کامل خبر داد و اضافه کرد: ما با برگزاری جلسات مستمر با عوامل اجرایی، کاندیداها و روسای ستادهای آنها سعی کردیم فضای مطلوبی را فراهم آوریم تا انتخابات 12 اسفند در کمال آرامش برگزار شود.

برپایی 429 شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس نهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین 429 شعبه اخذ رای تدارک دیده شده است اظهار داشت: 299 شعبه آن ثابت و 130 شعبه سیار خواهد بود که از این بین 220 شعبه نیز شهری و 209 شعبه روستایی است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: تنها در شهرستان اردبیل 279 شعبه پیش‌بینی شده است که 221 شعبه آن ثابت و 58 شعبه سیار خواهد بود که به شکل 185 شعبه شهری و 94 شعبه روستایی انجام وظیفه می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه فرمانداری اردبیل برای 30 کاندیدا در یک هفته تبلیغات 12 منطقه حوزه انتخابیه هر روز 12 سخنرانی برگزار کرده است بیان داشت: به طور متوسط در این ایام 360 سخنرانی و تبلیغات چهره به چهره برای کاندیداها در نظر گرفته شده بود که در فضای مناسب این کار انجام شد.

فرماندار اردبیل در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در برخورد با جرایم ایام تبلیغات گفت: دست ما در اعمال قانون پر است به طوری که ما علاوه بر اهداف پیشگیرانه سعی کردیم از نصب بنر‌ها و تبلیغات غیر‌قانونی جلوگیری کنیم و تذکرات لازم نیز به کاندیداهای متخلف داده شده است.

اکبری در پایان سخنان خود از جمع‌آوری بنر‌های غیر‌مجاز تبلیغاتی و بسیاری از اطلاع‌رسانی‌ها، هشدار‌ها، تذکرات و طی شدن تمام مراحل برخورد با تخلفات انتخاباتی ایام تبلیغات خبر داد و اظهار داشت: کاندیدایی که یک چهارم به اضافه یک رای در دور اول بیاورد به‌عنوان نماینده مردم راهی مجلس خواهد شد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول