اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان غربی:

وظیفه برپاکننده‌های انتخابات تامین امنیت خاطر مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: وظیفه برپاکننده‌های انتخابات فراهم کردن امنیت خاطر اقشار مختلف مردم در روز 12 اسفند ماه است.

وظیفه برپاکننده‌های انتخابات تامین امنیت خاطر مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد طالبی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت‌های بازرسی در انتخابات که در سالن جلسات شماره یک استانداری ترتیب یافت اظهار داشت: در این روز بزرگ و حماسی برپاکننده‌های انتخابات اعم از بازرسان، ناظران و مجریان برای برپایی انتخابات سالم و دور از دغدغه تلاش می‌کنند تا هم‌وطنان با خاطری آسوده در حوزه‌های رای‌گیری حضور یابند.

وی تصریح کرد: عنوان‌های تخلفات در ماده 66 قانون انتخابات به تفکیک تصریح شده است بر این اساس می‌طلبد در ساعت‌های باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به مواد قانونی و تبصره‌های آن اشرافیت کامل داشته باشند تا در این راستا به نحو مطلوب و به بهترین شکل ممکن خدمت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: احتمال این وجود دارد کسی یا کسانی به دنبال ایجاد تشنج در حوزه‌های انتخابیه باشند از این رو نباید با متخلفان برخوردی صورت بگیرد تا به این ترتیب فرصت سوء‌استفاده از این قبیل افراد سلب شود و فرآیند جمع‌آوری آراء در فضایی آرام و بی‌دغدغه ادامه پیدا ‌کند.

طالبی با بیان اینکه بازرسان با هیئت اجرایی و هیئت نظارت هیچ‌گونه تقابلی ندارند، اظهار کرد: همه مسئولان و متولیان برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور نهایت تلاش خود را می‌کنند به طوری که تدابیر لازم برای ایجاد تعامل و هماهنگی اندیشیده شده است.

وی به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری رای نداده بودند به این امر هم قائل نبودند وقتی دیدند غائله‌ای برپا شد با وضعیت نامناسبی برای ادعای "رای من کو " به خیابان‌ها آمدند به طوری که طعم پیروزی در انتخابات با مشارکت 85 درصدی در کام مردم تلخ کردند در حالی که در سراسر جهان بالاترین میزان مشارکت 45 درصد ثبت شده است.

این مسئول فلسفه وجودی هیئت بازرسی را نظارت بر فرآیند امور دانست و بیان کرد: باید همه امور، فعالیت‌ها و اتفاق‌ها را به طور دقیق رصد کنند و هر گونه انحراف و مصادیق تخلف انتخاباتی به شکل مکتوب همراه با مستندات گزارش دهند و برای گزارش‌دهی ابتدا تحقیق کرده به صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کنند همچنین حوزه‌های انتخابیه فرصت و محلی برای نهی از منکر محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول