اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدا کانون دانشگاهیان در کرمان تصریح کرد

هدف‌گذاری دشمن بر نظام تولید علم در ایران

خبرگزاری فارس: کاندیدا کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در کرمان و راور گفت: امروز جریان نفاق و مخالف با نظام جمهوری اسلامی به جریان مخالفت با حرکت علمی کشور تبدیل شده است و بر نظام تولید علم در ایران هدف‌گذاری کرده‌اند.

هدف‌گذاری دشمن بر نظام تولید علم در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جمع اساتید دانشگاه‌های کرمان اظهار داشت: امروز در ادبیات دنیا علم عین ثروت است، یعنی هر که می‌خواهد به ثروت برسد، باید عالم باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بعد از جنگ در فرآیندهای اجتماعی کشور تصریح کرد: برای رسیدن به شاخص‌های توسعه این بستر فراهم شده تا به سمت نظام اقتصادی مبتنی بر دانش یعنی توسعه کیفی و کمی فضاهای آموزشی کشور حرکت کنیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: خروجی توسعه کیفی و کمی آموزشی داشتن رتبه در شاخص‌های رسیدن به دانش بر اساس چشم‌انداز 20 ساله کشور با تلاش دانشمندان ایرانی است.

وی با انتقاد از ترور دانشمندان هسته‌ای افزود: دشمنان در گذشته فضای رعب و ترس ایجاد کرده بودند و نیروی‌های بسیجی و ائمه جمعه ما را ترور می‌کردند و امروز جریان نفاق و مخالف با نظام به جریان مخالفت با حرکت علمی کشور تبدیل شده است و بر نظام تولید علم در کشور هدف‌گذاری کرده‌اند.

نماینده وزیر علوم در تشکل‌های اسلامی دانشکده صنعتی کرمان با اشاره به شاخص‌های علمی و تعداد مقالات ثبت شده  در کشور اذعان داشت: این امر نشان‌دهنده این است که با فاصله خیلی کمی از ترکیه هستیم و به زودی این کشور را از نظر مقام شاخص‌ها و فاکتورهای رسیدن به تولید دانش در منطقه پشت سر می‌گذاریم.

پورابراهیمی ابراز داشت: این امر نویدبخش حرکت بزرگی است که در نظام علمی کشور صورت گرفته است و برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان گام نخست به شمار می‌رود و گام بعدی استفاده از تولید این علم و به‌ کارگیری از آن است که به آن تجاری‌سازی می‌گویند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول