اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر علوم خبر داد

رتبه 17 جهانی ایران در تولید علم

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: ایران در سال 2011 میلادی رتبه نخست تولید علم منطقه و 17 جهانی را کسب کرد.

رتبه 17 جهانی ایران در تولید علم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان قربانی‌ شیخ‌نشین بعد از ظهر امروز در همایش سرمایه‌گذاری کلانشهر رشت در دانشگاه گیلان اظهار داشت: توجه به مسئولیت اجتماعی علم و مهندسی اجتماعی ضروری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان به مسئولیت اجتماعی علم اشاره کرده‌اند، افزود: دانشمندان و نخبگان جوان باید به این دغدغه رهبری جامه عمل بپوشانند.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به روند رو به رشد مقالات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز علمی کشور ابراز داشت: رتبه نخست تولید علم ایران در منطقه و رتبه 17 جهانی نشان دهنده بارز این رشد است.

وی، تلفیق علم و حوزه اجرایی را پیوند مبارکی دانست و تصریح کرد: یکی از روش‌های مهم توسعه و نوسازی اجرای علمی پروژه‌ها است.

قربانی شیخ‌نشین، بودجه دولت را محدود خواند و اذعان داشت: بودجه دولت با تمام طرح‌های توسعه هم‌خوانی ندارد و توجه بیش از پیش به اصل 44 قانون اساسی که دغدغه مقام معظم رهبری بوده ضروری است.

وی، استقرار دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر با حضور دانشگاه‌های پنج کشور در گیلان را ارزشمند خواند و بیان داشت: ماهیت علم انسان‌سازی و در خدمت انسان بودن برای توسعه و رسیدن به سعادت در نزد خداوند متعال است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: ایجاد شبکه پارک علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان موجب تقویت و هم‌افزایی جهان اسلام شده است.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه حضور دانشجویان دیگر کشورها در  دانشگاه‌های ایران خاطرنشان کرد: پنج هزار دانشجوی خارجی در ایران در حال تحصیل هستند که طبق برنامه پنجم توسعه این تعداد به 25 هزار دانشجو افزایش می‌یابد.

قربانی‌ شیخ‌نشین، ارتقای سطح اقتصادی را در گرو جهاد علمی و فناوری و تعامل مراکز آموزش عالی با دیگر کشورهای جهان برشمرد و یادآور شد: نقش حوزه‌های بین‌الملل مراکز دانشگاهی در تبادل دستاوردهای علمی و فناوری، انتقال دانش و تجاری سازی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول